Sent com és una de les marques més potents entre les prèmium a nivell mundial, en BMW sempre s'han caracteritzat per intentar tenir una àmplia gamma de productes amb diferents tipus de carrosseries així com amb diferents tipus de motors.

En aquest sentit, evidentment la marca alemanya està apostant pels models 100 × 100 d'elèctrics però tal com ha ocorregut en els últims temps amb altres fabricants, veient que els elèctrics no estan tenint la implantació o l'èxit que s'esperava que tinguessin, els de Munic ja han anunciat que continuen apostant pels motors de combustió, entre altres coses perquè saben molt bé que són els motors que continuen donant-los més alegries durant els propers anys.

 

Això sí, tal com han admès per primera vegada en el fabricant alemany, no tots els motors de combustió ni tenen ni tindran el mateix protagonisme en la seva gamma, entre altres coses perquè, com és de sobres conegut veient les xifres de vendes, els motors dièsel continuen caient en picat quant a quota de mercat.

BMW ja apunta que els dièsel aniran perdent presència

No ha estat altre que Bernd Körber, vicepresident sènior de gestió de productes i marques de BMW, el que no s'ha mossegat la llengua apuntant que, entre altres coses, "Els beneficis cada vegada menors del dièsel en comparació amb altres combustibles com la gasolina i formes d'energia alternatives estan donant lloc a una base reduïda d'usuaris que elegeixen el dièsel principalment per preferència personal en lloc d'avantatges clars".

 

D'ant ment des del fabricant no han posat una data que marqui el punt i final dels motors dièsel en la seva gamma, però sí que deixar molt clar que a poc a poc van perdent presència als seus concessionaris. "És probable que la seva rellevància i prevalença disminueixin a mesura que els avantatges del dièsel es tornin menys significatius, especialment en mercats dièsel històricament forts com Europa de l'Est", ha apuntat Körber.

De moment tot apunta que continuen apostant per ells en alguns dels seus models més venuts, però no seria estrany que, tal com han fet en altres fabricants, la quota de motors dièsel dins de l'àmplia mecànica disponible per part de BMW vagi decreixent de forma notable en els propers anys.