Com és de sobres conegut, el mercat de segona mà és una de les millors eines dels consumidors per fer-se amb models a un preu més barat. Si bé és cert que són molts els que prefereixen la seguretat d'anar a per un models nou i comptar així amb la garantia del fabricant, també ho és que són molts els que, pel mateix preu que pagarien per un model nou, prefereixen anar cap a un de millor al mercat de segona mà.
D'altra banda, també hi ha l'opció dels models d'ocasió o de quilòmetre zero, models revisats i que es venen directament als concessionaris de les seves marques, en els quals en molts casos també donen un cert termini de garantia.
Un mercat de segona mà, ja sigui entre particulars o a través de les pròpies empreses, que fa molts anys que és un mercat molt actiu. Això sí, és evident que, tenint en compte que els cotxes elèctrics són relativament recents en ell, el mercat de segona mà dels Tesla i la resta de models cent per cent elèctrics és molt més jove i, per tant, ha d'anar agafant forma.
L'empresa alemanya que ajudarà els que busquin un cotxe elèctric de segona mà
I un dels principals problemes a l'hora d'anar a per un elèctric de segona mà és que, a diferència del que passa amb un model de combustió, la bateria és l'element central.
És cert que moltes marques asseguren que els seus bateries poden tenir un ús de fins a 1 milió de quilòmetres, però també ho és, i així ho saben molts dels quals fa ja anys van apostar per aquest tipus de models, que el normal és que les bateries durin uns vuit anys o uns 160.000 quilòmetres abans que comencin a dona algun tipus de problema.
El cas és que una empresa alemanya, Twaice, està desenvolupant un sistema per poder conèixer quin és l'estat real d'una bateria abans de podi posar a la venda el model. I és que no té a veure res la capacitat bruta amb la capacitat neta d'una bateria, per això aquesta empresa vol fer més justes les vendes i compres d'aquest tipus de models al mercat de segona mà.
Expliquen en l'esmentada empresa que la idea és poder començar a realitzar diagnòstics de bateries en tot just uns mesos a Alemanya, i que s'el 2023 quan s'expandeixin a la resta de mercats. Un diagnòstic denominat Battery Quick Check que es farà en tallers, concessionaris i operadors de flotes. Així, els que busquin comprar o vendre un cotxe elèctric podran conèixer de primera mà l'estat de les bateries.
Tenint en compte que per molt que la quota d'elèctrics sigui encara molt menor a Europa, aquests va creixent, per la qual cosa serveis com aquest tipus de diagnòstics seran cada vegada més necessaris i populars al mercat de segona mà.