Per molt que al nostre país la quota de mercat dels cotxes elèctrics continuï sent encara molt baixa, de tot just un 6 %, és evident que el nombre de cotxes elèctrics a Espanya va augmentant cada dia que passa.
Els motius del creixement d'aquest segment són diversos, entre ells el fet que cada vegada estan arribant opcions més barates de cotxes elèctrics al nostre país, que és una tecnologia cada vegada més assentada a les carreteres europees i per tant menys desconeguda, que la xarxa de carregadors està augmentant també encara que continuï sent molt menys al nostre país respecte a altres països a Europa i, a més, que els elèctrics compten cada vegada amb millor relació qualitat preu, així com també millors prestacions referent a la seva autonomia.
Això sí, hi continuen havent importants diferències a l'hora d'afrontar les despeses que suposa un cotxe elèctric respecte a un cotxe de gasolina o amb un altre tipus de mecàniques, entre ells la despesa referent a l'assegurança, una despesa obligatòria per a tota mena de vehicles.
La OCU apunta la diferència de preu entre una assegurança per a un EV i un PHEV respecte a un gasolina
No ha estat altra que l'Organització de Consumidors i Usuaris, la OCU, la que ha dut a terme un interessant estudi en el qual busca trobar les diferències de preu entre diferents companyies asseguradores a l'hora de trobar una assegurança per a un cotxe de gasolina i una assegurança equivalent en tots els sentits per a un model amb un motor híbrid endollable i un motor elèctric, és a dir, els dos models amb etiqueta ZERO de la DGT.
Dur a terme una anàlisi de fins a 23 pòlisses diferents al nostre país, totes elles en modalitat d'assegurança a tot risc amb o sense franquícia, el resultat ha estat interessant quant a preus. I és que des de la OCU apunten que la diferència de preu entre un cotxe de gasolina i un cotxe híbrid endollable és de més del 15 % en el segon cas, una diferència que augmenta més del 17 % en el cas de l'assegurança dirigida a un cotxe 100 × 100 elèctric.
Les diferències no són enormes, i segurament s'expliquen el fet que, especialment en el cas dels elèctrics, una avaria important en el cas d'un cotxe elèctric va relacionada amb un canvi de bateria, una cosa que pot ser molt costosa i que evidentment no passa als cotxes amb motor de combustió.
Així, és important tenir en compte també que, més enllà d'afrontar una despesa inicial més alta en la compra d'un elèctric, l'assegurança també serà una cosa que jugui en contra respecte als models de combustió. Això sí, tot sembla apuntar que amb el pas dels anys les xifres es van igualant.