Si tens un cotxe automàtic, i acostumes a posar el punt mort quan estàs en un semàfor, en un stop o en qualsevol moment en el qual hagis d'aturar la marxa, necessites saber que estàs cometent un greu error. Així s'han encarregat d'advertir-ho tots els mecànics, amb la intenció que facis un canvi en aquesta mania, perquè tinguis constància que no és en absolut recomanable, i pot resultar clarament contraproduent.
En cas que penséssis que estalviaves combustible o que disminuïes el desgast de la transmissió, hem de corregir-te i comunicar-te que no podies estar més confós, ja que ambdues afirmacions són errònies. Perquè els cotxes automàtics ja estan precisament dissenyats perquè el vehicle romangui aturat amb la posició D, mentre trepitges el pedal de fre, ja que és com està previst que es facin les coses quan hi ha trànsit.
És a dir, que passar de la posició D a la N no aporta cap avantatge real que estigui comprovada ni demostrada, i suposa realitzar canvis addicionals que generen moviments innecessaris dins de la transmissió, accelerant el desgast de l'embragatge. Això no implica que pugui provocar una avaria immediata, però sí que augmenta els problemes a llarg termini. I ni de bon tros t'ajuda a estalviar combustible, ja que el consum quan estàs parat i amb el fre trepitjat és inexistent.