En Seat són molt conscients del problema que tenen amb el seu León. De fet, saben que tenen un seriós problema amb el compacte, entre altres coses perquè és un model que en pocs anys ha passat de ser un dels models més venuts (va ser el més venut a Espanya durant diversos anys), a ser un model amb cada vegada menys presència al nostre mercat.

I és que tan sols fa falta veure les seves xifres de vendes en aquest primer trimestre per adonar-se'n de què el León ja o és el top vendes que era fa un temps. Amb 1.728 vendes en aquests tres primers mesos, el compacte espanyol ocupa la posició 35 en el rànquing general, una posició que en Seat saben que no és la que hauria d'ocupar.

 

Els factors pels quals aquest model ha perdut pes no són pocs, però segurament el que més pes té és el fet que cada vegada són més els que opten per SUV compactes abans que per compactes tradicionals. El fet que el Seat Arona sigui el model més venut de la marca ara a Espanya no és casualitat.

D'altra banda, també són moltes les famílies que abans anaven a buscar models com el León, el Volkswagen Golf o el Ford Focus i ara prefereixen l'Ateca, el Tiguan o el Kuga, entre d'altres.

L'oferta de Seat per a la versió PHEV del seu León que, assegurança, l'ajudarà a gana unes quantes vendes

Segurament amb l'evident intenció de guanyar unes quantes vendes, en Seat han decidit apostar per una promoció molt top que converteix, com veiem en quecochemecompro.es, el León PHEV en el model amb motor híbrid endollable més barat del mercat.

I és que, gràcies a la suma de la promoció interna de Seat així com dels ajuts del Pla MOVES III, el descompte en total és de ni més ni menys que 13.042 euros, sent així el preu de partida d'aquest model de tan sols 22.018 euros.

 

Sens dubte, tenint en compte que és un preu que s'iguala al de SUV compactes amb motors de combustió, és evident que aquest León és una opció molt millor. Entre altres coses perquè el seu motor híbrid endollable de 204 cavalls de potència li permet tenir l'etiqueta ZERO de la DGT.

D'altra banda, en Seat han apostat per dotar a aquesta versió amb, com a mínim, l'acabat XCellence, un dels més ben dotats de la gamma de Seat, per la qual cosa aquest model, a més de comptar amb un motor molt top, arriba amb un equipament molt superior al d'altres models amb moltes més vendes.

És evident que la tendència del mercat és la que és i que aquest León sap que el té difícil contra els Arona, Toyota C-HR, Peugeot 2008 i companyia, però també és més que cert que, si tenim en compte la relació qualitat/preu, aquest compacte amb motor PHEV és ara una ganga en majúscules.