Amb gairebé 23.000 matriculacions en el que portem d'any, en Seat poden presumir de ser la segona marca més matriculat a Espanya, tot un èxit tenint en compte alguns dels mals resultats que ha tingut el fabricant en els últims temps.

Així, si bé és cert que la diferència de vendes respecte a Toyota, la nº1 amb més de 31.000 matriculacions, continua sent notable i molts ja donen per fet que la marca japonesa torna a repetir aquest 2024, les dues vendes a les nostres carreteres, ser la segona marca més venuda no deixa de ser un motiu d'orgull per al fabricant espanyol.

 

I el principal motiu pel qual s'està tornant a ser una marca determinant és que, per molt que alguns dels seus models no estan tenint ara l'èxit que han tingut en els últims temps, principalment l'Ateca i el León, són els seus dos models més senzills, l'Ibiza i l'Arona, els que estan donant la cara i ajudant d'una forma més que notable a què el fabricant del grup Volkswagen continuï sent un dels més importants al seu mercat natal.

El Seat Arona continua regnant a Espanya

Si bé és cert que l'Ibiza és un model que han quedat per davant de l'Arona aquest mes de maig passat, aconseguint l'utilitari la segona posició i el SUV de mida urbana la quarta, el cert és que l'Arona no deixa de ser el model més venut desitjat en el que portem d'any. Les diferències de vendes entre aquests dos models són mínimes, amb 7.475 en el cas de l'Arona que ocupa la tercera posició i 7.343 en el cas de l'Eivissa, que ocupa la cinquena.

 

Però el que realment ha estat determinant per a la marca espanyola aquest mes d'abril passat és que les excel·lents xifres que ha aconseguit l'Arona han provocat que aquest model pugui presumir de tornar a ser el SUV més venut a Espanya ja que els únics dos models que té per davant en el rànquing general de 2024 sobre el Dacia Sandero, l'utilitari, i el Toyota Corolla, un compacte.

Això sí, el Nissan Qashqai ocupa la quarta posició amb 7.344 vendes, pel que evidentment ensenya que estaran més que atents als resultats de vendes del model japonès a què l'Arona li ha tornat a arrabassar el títol de SUV més venut a Espanya.