Com no podia ser de cap altra forma veient les xifres de vendes que han aconseguit aquest primer mes de 2024, en Seat estan més que satisfets. I és que, per molt que el fabricant espanyol no hagi pogut batre a Toyota, la marca líder des de fa ja anys al nostre mercat i de nou líder el mes de gener passat, el fabricant del grup Volkswagen pot presumir d'haver estat ni més ni menys que la segona marca amb més nombre de matriculacions.
Tenint en compte que en el passat 2023 van ser fins a quatre marques les que van aconseguir millors xifres de vendes que Seat, que aquest primer mes de 2024 el fabricant espanyol sigui ja la segona marca més matriculada és motiu d'alegria per a la marca. Però segurament el que més alegria i il·lusió ha provocat dins de les files del fabricant espanyol és veure com un model que molts donaven per sentenciat al ressuscitat, i ho ha fet en gran.
No és cap altre que el Seat León, un model que es va convertir al Top vendes a Espanya entre 2015 i el 2019 però que feia ja alguns anys que estava perdent molt pes. És més, aquest model va acabar el passat 2023 no tan sols lluny de les primeres posicions , sinó en la posició 54 en el rànquing dels cotxes més venuts del nostre país i, el que és pitjor per a la marca, va estar apunto de veure com el Cupra León el superava quant a vendes.
El Seat León torna per la porta gran
Evidentment la preocupació en Seat veient les xifres de vendes d'aquest model en els últims anys no feia una altra cosa que cal fer, d'aquí que veure com aquest model ha acabat el mes de gener passat sent ni més ni menys que el quart cotxe més matriculat a les carreteres espanyoles ha significat una mica de respir per al fabricant espanyol.
El millor en aquest cas és que, per molt que hagi acabat amb tres rivals per davant, el León ha aconseguit aquest primer mes més de 1500 matriculacions, és a dir, ja una quarta part de les vendes que va aconseguir en tot el passat 2023. Evidentment falta saber ara quin recorregut tindrà aquest bon inici d'any, si el León continuarà sent un dels més venuts en els propers mesos o les seves vendes de nou cauran, però el que és evident és que, a diferència del que havia ocorregut en els últims temps, aquest model que va arrasar en els 2000 torna a ser una peça fonamental per a la marca.