Un dels fabricants que pitjor ho està passant els últims anys al nostre país és precisament el fabricant que havia dominat a les carreteres espanyoles durant les últimes dècades: Seat.

No és que sigui precisament cap secret que les diferents decisions que han pres en els últims temps en el grup Volkswagen han anat arraconant cada vegada més el fabricant espanyol, entre altres coses perquè des del grup alemany tens molt clar que prefereixen potenciar les vendes d'una marca jove i reeixida com és Cupra abans que una marca cada vegada més deteriorada com és Seat.

Però això no significa que els models de set no siguin opcions gaire interessants, una cosa que ha passat sempre al nostre país i que continua passant mentre el fabricant es mantingui a la venda. El millor exemple d'això és precisament el cotxe més barat de la marca espanyola, l'Ibiza, un model que ha acabat el passat 2023 sent el 10è cotxe més venut i fent evident que, malgrat ser un utilitari ja veterà, té una relació qualitat preu excel·lent.

El Seat Ibiza continua sent una molt bona opció

Tenint en compte les diferents promocions actuals, la versió més senzilla d'aquest Ibiza té un preu que s'acosta als 15.000 €, un preu que no l'allunya precisament gaire del Dacia Sandero però que alhora el converteix en una opció molt millor en tots els sentits, entre altres coses perquè arriba molt més complet quant a equipament que el low-cost romanès.

 

I és que l'Ibiza més senzill de tots i arriba de sèrie amb elements interessants com és el cas del quadre d'instruments digital, el detector de fatiga, l'ajuda de manteniment de carril o els fars davanters EcoLED. Pel que es refereixi la seva mecànica, arriba associat a un motor de gasolina de 95 cavalls de potència associat a una transmissió manual, una mecànica molt senzilla però que li permet tenir un consum molt baix i moure amb facilitat a aquest Eivissa per entorns urbans interurbans, que no deixen de ser el seu millor terreny de joc.

No seria estrany llavors que, per molt que els SUV hagin guanyat molt terreny i que els híbrids continuïn sent opcions cada vegada més venudes a Espanya, aquest Ibiza, un utilitari de combustió, continués sent el 2023 un dels més venuts al nostre mercat.