No fa precisament gaires anys, el Seat León podia presumir no tan sols és el model més venut de la marca al nostre país, sinó d'haver arribat a ser de fet el model més venut a les nostres carreteres. Un model que va tenir el seu èxit comercial més important just abans del boom dels SUV, un boom que ha provocat que el lleó, com tants altres compactes, hagi anat perdent a poc a poc pes.

Però el problema en el seu cas ja no és que siguin altres models de Seat els que li passin per davant, especialment l'Arona, l'Ibiza i l'Ateca, sinó que aquest model ha passat de ser una de les autèntiques referències al nostre mercat a ser un model que sol estar en les últimes posicions del rànquing dels més venuts mes rere mes.

Un bon exemple d'això és el mes de juny passat, un mes en el qual, per molt que ha estat un dels millors en el que portem d'any, aquest model ha acabat en la posició 65 amb poc més de 600 matriculacions, és a dir, fins i tot quatre vegades menys xifres de vendes respecte al model més venut aquest sisè mes de l'any, que ha tornat a ser el Dacia Sandero.

El León continua sent el principal problema de la marca espanyola

Evidentment com no podia ser de cap altra forma, els mals rendiments taula mes d'aquest model està provocant que, en el general i el que portem d'any, la seva posició no sigui precisament un motiu de satisfacció per a Seat. I és que, amb poc més de 2000 vendes, aquest compacte espanyol que havia arribat a ser el número u a Espanya ocupa ara la posició 75 a les nostres carreteres.

 

Si bé és cert que, com bé saben els que sempre han tingut a Seat com una de les seves marques de referència, en els últims temps el grup Volkswagen està arraconant cada vegada més a la marca espanyola i potenciant les vendes de Cupra, que el Lenó hagi caigut tant no afavoreix precisament els interessos d'un fabricant del que molts comencen a posar en dubte el seu futur.

En aquest sentit, el fet que el Cupra León, un model molt més car que el Seat León, estigui aconseguint més vendes, no fa una altra cosa per deixar a la marca espanyola en una situació cada vegada més complicada, especialment per aquest model que continua sent el principal problema del fabricant.