Veient les xifres de vendes de cotxes a Espanya durant el primer mes de 2023, en Seat sembla que són molt conscients que no serà gens fàcil recuperar el terreny perdut en els últims temps.

És més que cert que la marca espanyola va acabar el mes de gener com la tercera més el dia nostre país just per darrere de Toyota i Kia, les dues marques que més quota de mercat van tenir a les carreteres espanyoles en el passat 2022. Tenint en compte que el fabricant espanyol va acabar en la sisena posició en el global del 2022, a veure començat aquest 2023 com la tercera marca fa evident que són xifres estan sent ara millors.

 

Tanmateix, el que realment dol en Seat és que, el que hauria de ser el seu model estrella i el que va acabar de fet l'any 2021 com el número u quant a quota de mercat a Espanya, l'Arona, ha tornat a veure com un model fins i tot més barat acaba tenint molta quota de mercat més gran al nostre país.

El Dacia Sandero continua dominant a Espanya

És que no ha estat altre que el Dacia Sandero el que acabat el mes de gener passat com el model més venut nostre país amb 2.195 matriculacions, una xifra que supera en 400 les vendes aconseguides pel Seat Arona, que va acabar el primer mes d'aquest 2023 con1.795 vendes. Entre aquests dos models s'ha colat el Toyota C-HR, un model que apunta a seguir sent també un dels més venuts al nostre país gràcies a la seva excel·lent relació qualitat preu i al seu motor híbrid.

És més que cert que el Dacia Sandero i el Seat Arona no són rivals directes, entre altres coses perquè el model romanès sí que pot presumir de ser un low-cost i el model espanyol un model generalista. D'altra banda, el model de la Dacia és un utilitari, mentre que l'Arona competeix dins del segment dels SUV urbans, un segment diferent.

 

Tanmateix, tenint en compte que són els dos models estrelles a les seves respectives marques i que, a més, en Seat tenen per objectiu en aquest 2023 l'Arona recuperi tron que va perdre el 2022, veure com el model de Dacia ha començat l'any amb millors xifres de vendes no és una cosa que els hagi fet especialment gràcia.

Veurem com evolucionen les vendes d'aquests dos models en aquest 2023, però almenys de moment Dacia és, una vegada més, qui s'està emportant el gat a l'aigua amb el rei dels low cost a Espanya.