La indústria de l'automòbil està vivint segurament el seu procés de transformació més important de la seva història. Entre altres coses perquè, a diferència del que havia passat durant molts anys, els motors de combustió estan destinats a desaparèixer i cedir el seu tron els models elèctrics diferents solucions de mobilitat sostenible i elèctrica.

En aquest sentit, tan sols fa falta veure les diferents propostes i les diferents estratègies que estan portant acabo diferents marques molt potents a nivell mundial per adonar-se que, per molt que avui dia els models de combustió continuïn sent els que més vendes aconsegueixen, tens ja data de caducitat.

 

El que es refereix a Europa, el 2035 serà un any clau, entre altres coses perquè serà l'any en què es prohibeixi la venda de models que no comptin amb motors elèctrics purs, la qual cosa suposarà evidentment un canvi bestial en la indústria. Per molt que continuïn sent molts els que donin per fet que aquest canvi encara no és possible, de moment des de les institucions europees i continuant tenint ferms en aquest sentit.

El futur de Seat no passa pels cotxes

És precisament en aquest context de canvis on Seat, una de les marques històriques del mercat i evidentment la marca de referència al nostre país a nivell nacional des de fa ja moltes dècades, té un futur molt complicat.

És cert que des del fabricant encara no s'han pronunciat sobre això, però es pot destacar que d'algun temps ençà diferents alts càrrecs tant desitjar com especialment el grup Volkswagen han deixat caure que el futur de la marca espanyola no passa precisament per continuar sent una marca de turismes com ha estat fins ara.

 

En aquest sentit, ha estat el mig Autocar el que ha anat un pas més enllà i ha anunciat que serà el 2030 quan Seat es transformarà en una marca centrada tan sols en la venda de solucions de mobilitat elèctriques, ja siguin motos elèctriques, patinets elèctrics, bicicletes elèctriques o micro cotxes elèctrics, deixant així de fabricar turismes convencionals.

Algunes fonts consultades per l'esmentat mitjà asseguren que "Mantindrem SEAT al dia i continuarem amb la combustió híbrida i d'alta eficiència fins al final de la dècada. Ara estem analitzant quin paper jugarà SEAT en el futur, quan acabin les vendes de cotxes de combustió interna."

Tenint en compte que Seat està veient com poc a poc el grup Volkswagen li està deixant de costat, sembla evident que aquesta informació, encara que no sigui oficial, no va a precisament desencaminada.