Fins fa molt poc en Seat estaven més que tranquils veient com, any rere anys, el seu Arona es convertia en un dels SUV més venuts de la seva categoria i, fins i tot, en un dels top vendes a Espanya.
Tanmateix, l'entrada en joc del MG ZS, un SUV rival directe de l'Arona en segment però amb un preu low cost, ha provocat que les vendes del Seat hagin caigut, entre altres coses perquè bona part d'elles han anat a parar als concessionaris de la marca britànica ara en mans del gegant asiàtic low cost.
És cert que l'Arona va acabar el passat 2023 per davant del MG, amb gairebé 21.700 vendes en el cas del model espanyol i més de 19.000 en el cas del model xinès, segon i quart classificats en al rànquing general del passat curs, però ja aquest primer mes de 2024 el MG ZS ha aconseguit superar l'Arona.
No és casualitat llavors que siguin molts els que d'una banda assegurin que el model xinès és molt probable que acabi per davant quant a vendes en aquest 2024 i, per un altre, es preguntin quina de les dues opcions és millor.
La comparativa entre els dos SUV low cost de moda a Espanya
I la resposta és més que senzilla: el MG ZS. I és que el model xinès pot presumir de ser un model que, en ser de més mida, compta amb més habitabilitat a les seves places posteriors així com més capacitat de càrrega al seu maleter, de 450 litres en el seu cas pels 400 litres de l'Arona.
A més, pot presumir en aquest cas d'arribar amb un nivell d'equipament i de qualitat als seus materials molt similar el del model espanyol, deixant clar que per molt que sigui un model low cost és un model a tenir en compte. D'altra banda, a nivell mecànic compta amb un motor en la seva versió d'accés de gasolina de 106 cavalls de potència, superior quant a potència al de l'Arona, que és un gasolina però de 90 cavalls, en els dos casos associats a transmissions manuals.
Però el que realment fa del MG un model atractiu és que a tot això se li ha de sumar el fet que, comptant amb totes les promocions de la marca, la versió del ZS més senzill és 5.000 euros més barata que l'Arona d'accés, amb un preu de poc més de 14.500 en el cas del MG i de 19.500 euros en el cas del Seat, per això, per relació qualitat/preu, el ZS és una opció millor.
