Veient les xifres de vendes, especialment a Espanya, és evident que el Renault Captur pot presumir d'haver estat un dels grans encerts de la marca francesa en els últims anys. Un model que passa per ser la referència del fabricant francès dins del segment dels SUV urbans, un dels que més xifres de vendes concentren al vell continent.
Veient precisament que aquest model estava triomfant, a la marca francesa van decidir llançar fa ja temps una versió híbrida auto recarregable, un tipus de motor cada vegada més demandat a les carreteres europees perquè, més enllà que pugui presumir de lluir l'etiqueta ECO, acaba oferint consums molt baixos i arriba a més associat sempre a una transmissió automàtica, un tipus de transmissió cada vegada més sol·licitat als concessionaris.
El problema en el cas d'aquest model és que, tal com podem veure al configurador de la marca francesa, aquesta versió híbrida auto recarregable dispara el seu preu respecte a les versions de gasolina, amb un preu de partida que ronda els 27.000 € en el cas del motor híbrid auto recarregable de 145 cavalls de potència associat a l'acabat més senzill.
El Toyota Yaris Cross, un SUV que posa en un compromís el Renault Captur
No són gaires els rivals directes que té aquest model en el seu segment i que comptin amb aquest tipus de mecàniques, però es pot destacar que un que està guanyant molt pes al nostre país és el Toyota Yaris Cross, un model que està arrasant des que va arribar al nostre mercat no fa molt temps i que es posiciona com una de les millors opcions quant a relació qualitat preu.
Com bé podem veure al configurador de la marca japonesa, l'oferta actual acaba oferint un preu de partida que es queda per sota dels 26.000 €, és a dir, un preu inferior que el que té el Renault, un model més veterà, amb menys capacitat de càrrega i amb menys habitabilitat.
Un dels grans arguments del Renault davant el Toyota és que el model francès compta amb un motor més potent, en el seu cas de 145 cavalls de potència, mentre que el model de Toyota es queda en tot just 116 cavalls. Tenint en compte, això sí, que són models pensats per moure's de forma habitual per entorns urbans interurbans, el Toyota acaba sent una millor opció ja que ofereix també un consum més baix, i alhora té prou potència per afrontar llargs viatges en carretera i autopista sense problema.