Si bé és cert que segueixen sent molts els conductors que situen a Dacia un esglaó molt per sota de la resta de fabricants, també ho és que la marca romanesa pot presumir de ser una de les més venudes a Europa. De fet, no va ser cap altre que el seu model estavella al vell continent, el Dacia Sandero, el que va acabar el passat 2022 sent el meu més ni menys que el segon model amb més nombre de matriculacions a les carreteres europees.

Un model que evidentment vas a bona part del seu èxit en la seva excel·lent relació qualitat preu i, sobretot, en comptar amb uns preus que el deixen gairebé per sota de la immensa majoria dels seus rivals directes. Això sí, com bé saben en Dacia, per molt que la marca veu al mercat europeu com un mercat en conjunt, dins d'aquest mercat hi ha diferències molt importants entre mercats com l'espanyol, l'alemany o l'italià.

 

Un bon exemple d'això és precisament el rendiment d'un dels rivals directes del Dacia Sandero per preu, el Fiat Panda, un model que per molt que compti amb molta història el nostre país no és que pugui presumir precisament de tenir una quota de mercat ni tan sols similar a què tenen altres models de la seva categoria.

El Fiat Panda, gairebé sense vendes a Espanya, arrasa a Itàlia

Tal com podem veure en les xifres de vendes del mercat espanyol del passat mes de gener, aquest Fiat Panda, el model més senzill de la marca italiana i un dels utilitaris low-cost per excel·lència, acabat ni entre els 100 models més venuts a les carreteres espanyoles. Res a veure amb el resultat que ha aconseguit el Dacia Sandero, que ha acabat amb més de 2000 matriculacions sent el Top vendes a Espanya el primer mes de 2023.

 

Tanmateix, tal com va passar en el passat 2022, el Panda sí que pot presumir de tenir un pes enorme dins del seu mercat natal, l'italià, on ha acabat aquest primer mes de 2023 com el model més venut amb ni més ni menys que més de 10.000 matriculacions, el que significa cinc vegades més de les vendes que ha aconseguit el Sandero, també el top vendes, al nostre país.

Això sí, per sort per a Dacia, per molt que aquest Panda sí que arrasa a Itàlia, el seu Sandero també té bones xifres al mercat italià, acabant aquest primer mes de 2023 com a tercer model més venut de les carreteres italianes.