Fiat i Alfa Romeo pot presumir de ser dos dels fabricants italians amb més història a les carreteres europees, dues marques que ara formen part del grup automobilístic Stellantis i que, especialment en el cas d'Alfa Romeo, estan vivint una segona joventut, una segona vida propiciada precisament pel fet de formar part d'un grup que li permet poder tenir una segona oportunitat.
Això sí, com bé saben les dues marques italianes, no és cap altra que el seu compatriota Lancia, una marca amb més de 100 anys d'història a les carreteres europees i que ara forma part també del grup Stellantis, la que és cada vegada més a prop de tornar, i fer-ho a més per la porta gran.
No és que sigui precisament cap secret que, sent com és un dels gegants de la indústria, a Stellantis volen tenir marques de tota mena, d'aquí que, més enllà de les opcions low-cost i generalistes, el fet de tenir fins a tres marques amb un caràcter prèmium com són DS, Alfa Romeo i la pròpia Lancia no fa una altra cosa per ajudar-los a anar a poc a poc guanyant quota de mercat als diferents països en els quals tenen presència.
La tornada de Lancia de la mà d'un concept car elèctric
Fa ja uns mesos quan des de Lancia van assegurar que la seva nova proposta, el seu pla estratègic per als propers anys, passava per la filosofia "Pu+Ra Zero", és a dir, "Puresa", "Radical" i "Zero", fent amb aquest últim concepte el caràcter elèctric que tindria la marca.
Així, malgrat que falten tot just uns dies perquè el primer conceptuar de la nova Lancia es presenti, una cosa que succeirà el proper 15 d'abril, no ha estat cap altra que el màxim responsable del fabricant, Luca Napolitano, el que ha revelat i alguns dels detalls d'aquest model.
"El Lancia Concept és el manifest de la marca per als propers deu anys, representa l'evolució del Pu+Ra Zero. És el primer vehicle de la nova era de Lancia, amb característiques que seran presents en futurs models", ha apuntat Napolità en referència que servirà com a inspiració als futurs models de la marca, que arribaran en els propers anys.
És més, els plans del fabricant no és que els de llançar la nova generació del Ypsilon el 2024, un SUV el 2026 i el seu Delta 100 × 100 elèctric el 2028, tres opcions que han d'ajudar a ressorgir una de les marques més històriques a les carreteres europees.