Són d'Israel, un lloc on el Sol no perdona i, segurament per això, han desenvolupat un producte que revolucionarà el món: és una pintura, es pot aplicar sobre diferents superfícies i, és rigorosament cert, té la capacitat de transformar la calor solar en fred. Es diu SolCold i diferents marques com Toyota i Volkswagen s'han interessat per ella. Sobre si Tesla planeja utilitzar-la als seus cotxes també, fins i tot no sabem res amb certesa.

Et molesta entrar al cotxe després d'haver-hi deixar-lo unes quantes hores aparcat al Sol? Molt probablement, sí. Igual que a tu, els succeïa a uns de molt espavilats i creatius israelians que, cansats de perdre el temps buscant llocs a l'ombra on deixar el cotxe, es van plantejar la necessitat de trobar una solució diferent de l'aire condicionat, que sempre tarda a refredar qualsevol habitacle o estança. El seu invent es diu SolCold i, quan s'aliï amb Tesla, Volkswagen, Toyota o qualsevol altra marca, es convertirà en una revolució.

Aparcament proper a una platja
Estacionamet proper a una platja

 

Quatre capes

La pintura desenvolupada per aquests eixerits israelians poc amics de la calor es pot aplicar sobre diferents superfícies i, en el cas de les carrosseries dels cotxes, exigeix quatre capes que permeten transformar la calor en fred i reduir la temperatura de l'habitacle del vehicle en diversos graus.

 

Un futur sense aire condicionat?

La nova pintura de SolCold promet reduir la temperatura interior de qualsevol cotxe en fins i tot un 60% menys i pot aplicar-se sobre la pintura original de qualsevol vehicle. La més profunda de les seves quatre capes és reflectora i neutralitza els rajos infrarojos, la següent és flexible i conductora de la calor i la penúltima està formada per partícules de refrigeració activa. Finalment, la més superficial, que és la que entra en contacte directe amb la calor, té una forma confidencial sobre la qual l'empresa no vol donar detalls. Sigui com fos, la seva aplicació revolucionarà el mercat de l'automòbil i molts d'altres. Hi ha qui pensa que la seva irrupció pot ser tan o més disruptiva que la de Tesla al seu dia.