El Tesla Model 3; amb els seus 4,69 metres de llarg, el seu maleter de 649 litres i els 491 quilòmetres d'autonomia de la seva versió d'accés; continua sent aquest mes de juny el cotxe elèctric més venut d'Espanya, però el segueixen de prop. I qui ho fa, arriba des de Corea del Sud.

Kia i Niro
Kia i Niro

El rival que va arribar des d'Àsia

El que espera, de nom Kia e-Niro és un SUV mitjà de gairebé 4,5 metres de llarg que destaca pel seu preu (29.100 euros després d'aplicar-se-li totes les ofertes en vigor) i la seva autonomia, que li permet circular fins a 463 quilòmetres sense recarregar. Són, just 28 quilòmetres menys que l'autonomia declarada per a Tesla Model 3 més econòmic, que es queda en 52.970 euros. La versió top de la gamma del Model 3, la de 513 CV, ofereix 547 quilòmetres d'autonomia i la versió intermèdia, de 498 CV, permet circular fins a 602 km sense recarregar.

El preu no és l'única raó

I és que el preu no és l'única de les raons que han col·locat aquest mes maig al Kia e-Niro, amb 995 unitats venudes en el que va de 2022, com el segon cotxe elèctric més popular entre els conductors espanyols. La seva elevada autonomia, el seu caràcter familiar i el seu pràctic format, apte per moure's amb facilitat per entorns urbans, són altres dels seus valors.

Encara que hi ha altres models que ofereixen més sensació de qualitat, el seu notable maleter i els acabats correctes compensen els defectes que pugui tenir. És, en definitiva, un SUV mitjà, però es col·loca molt a prop del Tesla Model 3 perquè uneix estil, practicitat i preu. El Tesla Model 3 ha venut, entre l'1 de gener i el 31 de maig, 1.137 vehicles i, encara que segueix líder, segur que Elon Musk camina mirant a estones pel retrovisor i es posa tens en veure l'|com dea prop que camina aquest nouvingut coreà anomenat Kia e-Niro. Ho fa, segur, durant el temps que el deixen lliure les seves aventures amb Twitter.