En Renault poden presumir d'a veure estat els responsables de llançament d'un dels models més econòmics al nostre mercat en els últims anys. Un model que, si bé és cert que no anava dirigit precisament al gran públic, sinó més aviat als que buscaven un compacte amb un toc molt esportiu i realment interessant sense haver de pagar el sobrecost d'una marca prèmium, s'acomiadarà. Això sí, ho farà per la porta gran.
No és cap altre que el Renault Megane, en concret la seva versió esportiva, que pot presumir de ser l'últim model amb la firma de la divisió esportiva de Renault. I és que va ser fa ja més de 20 anys quan, amb la segona generació del Megane ja la venda, la divisió esportiva de la marca gal·la just per llançar una versió que, evidentment, es va convertir ràpidament en objecte de desig de molts.
Això sí, tenint en compte que aquest tipus de models ha perdut molt pes en els últims temps i que, a més, els seus motors amb potències molt altes no és que siguin precisament sinònim de baixes emissions i per tant, ajuden a les marques a aconseguir complir certes normatives, són models que estan condemnats a la desaparició.
L'edició especial de l'últim Renault Megane esportiu
Per celebrar el comiat d'aquesta versió esportiva la marca llançat una edició especial denominada R.S. Ultimi, es presentarà pròximament al Saló de Tòquio, on s'espera que sigui un dels models més aplaudits. I per anar generant ja moltes expectatives, el fabricant no ha fet cap altra cosa que publicar algunes fotografies d'aquest model, fotografies en les quals es veu tot l'amor que del fabricant en aquesta última edició especial.
Però el millor de tot és que, més enllà de les seves modificacions en l'apartat estètic i dels seus detalls tant a l'exterior, l'interior, la gran joia d'aquest model és precisament sota del seu capó.
I és que arriba amb un motor de gasolina 1.8 TCe amb una potència màxima de 300 CV unida a un canvi automàtic EDC i un diferencial mecànic Torsen que s'encarrega de dosifica la potència. A més, s'ha retocat el bastidor amb les especificacions pròpies del xassís Cup i d'un sistema 4CONTROL, un sistema que des de lapròpia marca asseguren que és "ultraesportiu".
I per donar-li una sortida encara més especial, a la marca han optat per fabrica tan sols 1976 unitats, xifra que correspon a l'any en què Renault Sport, la divisió esportiva de la marca, va néixer. El que no se sap de moment és com es repartiran que aquestes unitats i, a més, quin preu tindran.