Les marques generalistes com Renault saben molt bé que, al final, més enllà de les bones crítiques, dels premis i les idees excel·lents valoracions d'alguns dels seus models, el que acaba convertint una marca reeixida o no als diferents mercats en què participa és la seva xifra de vendes.
En aquest sentit, fabricants com Renault, que solen posar al mercat models amb una excel·lent relació entre qualitat preu i dirigits a la gran majoria dels conductors amb un pressupost mitjà, saben també molt bé que estar presents en la majoria de segments és sinònim, en la majoria dels casos, d'una millor xifra de vendes a nivell total com a marca.
Un molt bon exemple d'això passa pels èxits de Toyota i Kia, dues marques que tenen un ampli catàleg de productes al nostre país amb models amb una excel·lent relació qualitat preu. Això sí, hi ha ocasions en què no pel fet d'estar present en un segment això significa que el model en qüestió sigui rendible, per això en molts casos moltes marques opten per retirar-se abans que el drama sigui més gran.
Renault comença a jubilar definitivament l'Espace
I això és el que ja començat fer de forma oficial en Renault amb l'Espace, un monovolum que durant molts anys es va posicionar com la primera opció en el seu segment, que va donar moltes alegries a la marca francesa i que, malgrat que té ja cinc generacions a la seva esquena i porta gairebé 40 anys al mercat europeu, a la marca ja estan començant a jubilar.
Va ser ja durant 2022 quan es va saber que la marca francesa no anava a continuar comptant amb aquest model, però ara ja s'ha sabut que, almenys en el configuradors del seu mercat natal, el de França, aquest model ha deixat d'estar disponible. Sí que seria disponible al nostre país, però és evident que en a penes uns mesos la marca francesa no ho sentenciarà definitivament.
Una sortida del mercat que no té cap altra explicació que la seva baixa xifra de vendes. I és que, tenint en compte que l'actual generació d'aquest model va sortir a la venda el 2015, el fet que no hagi arribat ni a les 100.000 matriculacions en tots aquests anys és una evidència que aquest tipus de models ha passat no un segon ni un tercer pla, sinó un pla encara inferior en un mercat en el qual els SUV s'han apropiat de la gran majoria dels segments.