Per molt que històricament Renault hagi optat per ser un fabricant centrat en el disseny i la fabricació de cotxes amb una excel·lent relació qualitat preu que s'han convertit en autèntiques referències entre els generalistes, el cert és que la marca francesa ha fet passos importants cap a davant en els últims anys és el que es refereix al disseny i fabricació de models que, per preu, són molt lluny de la mitjana al nostre país.

Un bon exemple d'això és un dels seus millors models, el Rafale, un SUV amb disseny cupè que, si bé és cert que evidentment és molt lluny quant a xifres de vendes respecte a altres models de la marca francesa, evidencia les ganes del fabricant per donar aquest pas endavant.

 

Un model que acaba d'ampliar la seva gamma amb la introducció d'una versió que pot presumir de ser la millor de totes, entre altres coses perquè és la més potent, la que compta amb un motor híbrid endollable amb tracció a les quatre rodes i que de fet tan sols es pot associar amb el nivell d'equipament més alt de la marca de la mà d'Alpine.

El Renault Rafale PHEV és molt top, però també molt car

En aquest cas es tracta d'una variant que arriba amb una mecànica híbrida endollable en la qual el motor de combustió s'uneix a tres motors elèctrics per acabar tenint una potència total de 300 cavalls i una tracció a les quatre rodes que el converteix en una opció amb molt bones prestacions i amb una potència ja considerable però, alhora, eficients i es fa un ús correcte de la bateria.

Una bateria de 22 kW hora que li permet tenir ni més ni menys que en més de 100 km d'autonomia elèctrica, una xifra que el converteix en una opció perfecta per afrontar la immensa majoria de trajectes diaris sense gastar ni una gota de gasolina.

 

Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que arriba associat al nivell d'equipament més alt, aquest model destaca també per comptar amb una alta càrrega tecnològica i amb els millors materials de la marca, encara que tot això evidentment s'acaba veient reflectit en un preu que molts consideren fins i tot per sobre de l'esperat per al model més top de Renault.

I és que la versió més senzilla amb aquest model té un preu de 52.100 €, un preu que va augmentar fins als més de 57.000 € si a sobre se li afegeix un paquet extra de millores en el que es refereixi equipament, un preu que dificultarà les seves bones xifres de vendes.