La pròxima generació del Renault Clio, prevista per a 2026, marcarà un abans i un després en l'enfocament interior del model. Tot i que encara no ha estat presentada oficialment, les primeres imatges i detalls filtrats permeten anticipar un salt notable en termes de digitalització. Renault apostarà decididament per transformar el seu utilitari en un vehicle molt més connectat, modern i tecnològicament avançat, alineat amb les demandes actuals del mercat europeu.
El nou Clio comptarà amb un quadre d'instruments totalment digital, acompanyat d'una pantalla central de gran mida disposada en format vertical, que reorganitzarà l'arquitectura del tablier i millorarà l'ergonomia. Aquesta configuració permetrà simplificar la consola, reduir la presència de botons físics i concentrar funcions clau en una interfície tàctil més intuïtiva. Es preveu també que el sistema multimèdia compti amb connectivitat total per a smartphones i compatibilitat amb actualitzacions remotes.
Es pot destacar que aquesta evolució interior anirà més enllà del disseny o l'aspecte visual. Renault té previst integrar un ecosistema digital complet, capaç de gestionar tant l'infoentretenimiento com funcions de personalització i assistència al conductor. L'orientació de la consola cap al conductor, juntament amb un estil més net i minimalista, confirmarà el caràcter digital del nou model dins del segment B.
Una transformació tecnològica sense precedents en el Clio
D'altra banda, aquesta transformació no es limitarà a l'apartat tecnològic. El futur Clio mantindrà una gamma mecànica variada, amb versions híbrides autorecarregables (HEV) i variants bifuel gasolina-GLP, el que permetrà combinar eficiència, etiqueta ECO i cost d'ús contingut. Aquesta diversitat d'opcions mecàniques acompanyarà el redisseny interior, fent del Clio una proposta integral tant des del punt de vista tecnològic com pràctic.
Tot apunta que Renault posicionarà el Clio de 2026 com un referent digital en la seva categoria. L'evolució de l'habitacle, juntament amb una interfície més sofisticada i funcions avançades de connectivitat, marcarà una diferència clara respecte al model actual. L'entorn digital, pensat per ser versàtil i personalitzable, s'adaptarà a diferents perfils d'ús, des del conductor urbà fins a l'usuari que prioritza la funcionalitat diària.
Amb aquest enfocament, la nova generació del Clio buscarà reforçar la seva competitivitat en un dels segments més exigents del mercat. A través d'una digitalització real i perceptible, Renault aspira a redefinir els estàndards de l'utilitari modern, anticipant una experiència d'ús connectada, actualitzable i en sintonia amb les exigències del conductor contemporani.