Per molt que Renault sigui una de les marques amb més història dins de les carreteres europees, una marca també amb molt pes, saben els francesos que al final són les vendes les que acaben marcant el camí de l'èxit.
Unes vendes que evidentment sempre van unides a les tendències del mercat. Són les modes les que acaben provocant que una sèrie de models tingui èxit i d'altres no. En aquest sentit, com bé saben en la resta de marques, els SUV han arribat per quedar-se.
Un tipus de carrosseria que cada vegada guanya més adeptes a Espanya i a Europa, i que és la responsable que siguin algunes les carrosseries que fins fa poc tenien molt èxit al vell continent les que a poc a poc estiguin desapareixent.
I dos són els exemples més clars en aquest sentit: les berlines i els monovolums. En el cas de les primeres han estat ja algunes les que han desaparegut del mercat, entre elles el Renault Talismán, hereu del famós Laguna, el Ford Mondeo o el Volkswagen Passat.
En el cas dels monovolums, també són diversos els exemples de models que fins fa poc tenien cert èxit a Europa i que davant de l'auge d'aquesta nova tendència han desaparegut dels catàlegs de grans marques com Renault, Volkswagen o Citröen.
Renault deixa de fabricar el Scénic, un dels seus models més icònics
En aquest sentit, Renault anunciat que el seu famós Scénic ja no està disponible als seus configuradors. Un model que va sortir a la venda el 1996 dins del llit del Megane, i que es va convertir en un dels models més venuts de la marca.
Però la caiguda en vendes ha estat tan bèstia en els últims anys que a la marca francesa no li ha quedat més remei que dir adeu a un dels seus models més emblemàtics. I és que les xifres en aquest sentit no enganyen: mentre que el primer Scénic va vendre gairebé 3 milions d'unitats en els seus primers anys, l'actual amb prou feines va passar de 20.000 matriculacions el passat curs.
Això sí, almenys de moment, el germà gran de la Scénic, el Gran Scénic, sí que segueix a la venda en diferents configuracions del mercat europeu. D'altra banda, es pot destacar que un altre dels emblemes de Renault en aquest segment, l'Espace, sembla tenir també els dies comptats.
Com no podia ser de cap altra manera, en Renault tenen molt clar que per molt que aquest tipus de models tinguin molta història les nostres carreteres, les baixes xifres de vendes d'aquests en els últims anys obliguen a prendre decisions com aquesta.
Així, tal com estan fent a moltes altres marques, el fabricant gal ha optat per anar a poc a poc substituint aquest tipus de models pels SUV, models que compten ara amb molta més acceptació dins del nostre mercat tant com en la resta de mercats europeus. Un adeu que, això sí, no ha agafat ningú per sorpresa.