Va ser fa ja uns anys quan Renault, per sorpresa per a molts, va anunciar el retorn del seu icònic Renault 5, un model que havia tingut molt pes als catàlegs de la marca francesa fa ja alguns anys i que ara tornarà en forma de model 100 × 100 elèctric.
Es tracta sens dubte d'un dels models més esperats del fabricant, entre altres coses perquè, si bé és cert que encara no s'ha presentat oficialment la versió de producció i que per tant no se saben encara els preus oficials, des de Renault han anunciat que la seva intenció és convertir al Renault 5 en un dels elèctrics més barats a Europa i que tingui un preu que s'acosti als 25.000 €.
Comptant amb un disseny en el qual es buscarà el seu disseny original però al seu torn s'adaptarà a les noves tendències, és molt probable que aquest elèctric es converteixi en una de les millors armes de la marca francesa a Europa de cara als propers anys. Això sí, ha estat ara quan la marca francesa s'ha tornat a desmarcar i s'anunciat un nou model que pot complicar-se l'existència al seu Renault 5.
Renault vendrà un elèctric encara més petit que el Renault 5
I és que sembla ser que la marca vol posar a la venda un model elèctric que se situï un esglaó per sota del Renault 5 quant a mida i prestacions per la qual cosa, evidentment sense saber encara els preus d'aquest model, que es coneix a nivell intern com Legend, tot apunta que serà també un model més barat, que es podria acostar als 20.000 € com a preu de partida.
Fan gust molt bé a la marca que l'arribada d'elèctrics low-cost des de la Xina està sent i serà un dels factors amb què hauran de bregar en els pròxims temps per això, seguint els passos de Citroën, que acaba de presentar la nova generació del seu C3 amb una versió elèctrica que té un preu de partida de 23.000 € sense descomptes ni ajuts, en Renault vulguin tenir també un elèctric molt barat.
Des de la marca francesa apunten que aquest nou model es començarà a produir a partir de 2026, per la qual cosa encara falten més de tres anys perquè aquest projecte arrenqui de veritat a les seves fàbriques. No seria estrany llavors que, per molt que el Renault 5 vagi a ser una de les seves grans novetats en els pròxims temps, el futur Legend acabi sent fins i tot un model més venut tant a Espanya com a Europa, un mercat en el qual els elèctrics van guanyant pes amb el pas dels anys.