No és que sigui cap secret que a Espanya, a diferència d'altres mercats, els models tot terreny purs no té l'èxit que sí que tenen en mercats com els del nord o l'est d'Europa. Entre altres coses perquè la geografia espanyola és molt més agraïda en aquest sentit.

Això no significa que no siguin gaires a Espanya els que sí que solen apostar per models que, més enllà dels seus dissenys, tenen en les seves habilitats offroad les seves millors armes. I allà és on marques com a Land Rover o Jeep, entre d'altres, tenen el seu mercat.

I és precisament el Land Rover Defender el model que ha servit com a base de disseny i de concepció perquè INEOS dissenyi el seu Grenadier, un model amb un disseny retro al més pur estil Lada, la marca que arrasa a Rússia amb tot terrenys bàsics però molt dotats, però amb preus que s'allunyen molt dels low cost.

 

Un Grenadier que, com bé podem veure a les fotos, va de cara. No és un model que destaqui pel seu cuidat disseny que busca aerodinàmica i elegància, és un tot terreny pur i dur que el que busca és satisfer les necessitats dels que volen tacar-se de fang abans que circular per l'asfalt.

L'INEOS Grenadier, un tot terreny amb disseny retro però amb preus de prèmium

Aquest Grenadier estarà disponible al mercat espanyol amb tres variants de la seva carrosseria, i tots ells arriben més que bé dotats de sèrie a nivell d'equipament. I és que, per molt que aquest model es basi en l'antic Defender, compta amb una tecnologia molt top.

Entre altres coses compte amb sistema antibloqueig de frens (ABS), assistent d'ascens i descens de pendents, control de velocitat i assistent d'estabilitat de remolc, Android Auto i Apple CarPlay, Bluetooth, control per veu, ports USB-A i USB-C, control electrònic de tracció (ETC), control electrònic d'estabilitat (ESC), avís automàtic de perills, sistema de monitoratge de pressió de pneumàtics (TPMS), avís dels cinturons de seguretat, trucada d'emergència, endolls de 12 V, sistema de navegació Pathfinder d'INEOS Automotive, fars LED i llantes d'aliatge de 17 polzades.

 

Però ull perquè sota del capó té també una de les seves millors armes. I és que els motors són de BMW, en concret dues opcions, una gasolina i una dièsel, de sis cilindres i 3.0 litres turbo amb 249 i 286 cavalls respectivament. Evidentment, com no podia ser de cap altra forma sent com és un tot terreny pur, aquest INEOS Grenadier compta amb tracció total, una transmissió automàtica de 8 velocitats així com una capacitat de remolc de fins a 5,5 tones.

Quant als preus, la variant més senzilla parteix des dels poc més de 62.000 euros, mentre que les més ben dotades i amb carrosseries més grans parteixen des dels gairebé 79.000 euros, en els dos casos sent aquests preus sense descomptes ni promocions ara per ara.