En els últims temps molts està parlant del desembarcament a Europa de marques xineses que arriben de la mà de productes amb una excel·lent relació qualitat preu i, sobretot, de models elèctrics que no tenen res a envejar a les generalistes i a les prèmium i que estan cada vegada més consolidats.
Això sí, com bé saben el Tesla, el fabricant de cotxes elèctrics més reeixit a Europa i a nivell mundial, no tan sols les marques xineses estan començant a convertir en un veritable mal de cap en el seu cas, sinó que ben aviat es produirà l'arribada a Europa d'una de les marques més esperades i que apunta robar-li moltes vendes al fabricant americà.
Segurament molt pocs la coneixen, però els que tenen als tot terreny com un de les seves categories preferides de cotxes saben molt bé que el fabricant americà Rivian tindrà molt pes en aquesta categoria, entre altres coses perquè ha creat un model que sens dubte no passa desapercebut, tant a nivell de disseny com a nivell de prestacions.
El Rivian R1T, un 4x4 elèctric bestial en tots els sentits
Aquest model no és cap altre que el R1T, un enorme tot terreny que, si bé és cert que evidentment sent com és un model nou no té encara el pes i l'estatus d'altres grans Tot Terrenys al mercat com és el cas del Toyota Land Cruiser o el Land Rover Defender, pot presumir de tenir un disseny realment interessant i, sobretot, diferents opcions mecàniques que el converteixen en una opció top.
De moment no està la venda a Europa, però no tardarà gaire a arribar, i ho farà amb diferents opcions mecàniques, amb una opció amb dos motors elèctrics i més de 500 cavalls, una opció amb tres motors elèctrics i més de 800 cavalls i segurament l'opció més interessant, la que compta amb quatre motors i més de 1000 cavalls de potència, una opció en la qual cada un dels quatre motors controla independentment el parell que lliura, oferint així la màxima capacitat de tracció i parell.
No se saben encara els preus que tindrà aquest model, però tenint en compte que almenys al Regne Unit ja està disponible a través d'un sistema de lloguer i que el seu preu és de més de 4500 lliures al mes, és evident que no serà un model barat.