Quan a Seat i en el grup Volkswagen van decidir fer de Cupra una marca pròpia segurament no eren conscients del bon rendiment de vendes que tindria aquesta marca en un futur. I és que no és precisament senzill que és una marca molt jove com és l'espanyola aconsegueixi posar a un dels seus models entre els 20 cotxes més venuts al nostre país, tenint en compte que el nostre mercat és un mercat molt disputat.
Però l'èxit de Cupra gràcies al seu Formentor està provocant també certes crítiques a la marca, entre altres coses perquè es pot recordar que cobreixi era abans de ser una marca pròpia divisió esportiva de Seat, i en lloc d'on sortien les versions més esportives dels models de la marca espanyola.
En aquest sentit, si bé és cert que models com el Formentor, el Cupra León o el Cupra Ateca poden presumir de tenir una imatge molt més esportiva que la gran majoria dels seus rivals directes, el problema no arriba en l'estètic, sinó el mecànic, on cada vegada són més els que estan posant en dubte l'autèntica esportivitat de la marca.
El nou motor del Cupra León posa a la marca en el punt de mira
Si ja eren molts els que es queixaven que la versió més bàsica del Cupra Formentor arribava amb un motor TSI de gasolina de 150 cavalls, una mecànica que es pot trobar molt fàcilment quant a potència en la resta dels seus generalistes del seu segment que, en teoria, són molt menys esportius que el model de Cupra, dins del joc del nou motor del Cupra León no fet una altra cosa que augmentar les crítiques.
I és que, amb la intenció d'augmentar les vendes del Cupra León, el fabricant ha optat per introduir en la seva gamma el motor eTSI de gasolina de 150 cavalls, una mecànica en aquest cas associada a un canvi DSG de set velocitats i que, gràcies a comptar amb un sistema de micro hibridació lleugera, permet a aquest model poder lluir l'etiqueta ECO de la DGT.
Evidentment, sent com és el motor més senzill del León, tenint en compte que és un motor que per exemple té també en la seva gamma el Skoda Octavia o el Volkswagen Golf, models en teoria molt menys esportius, molts critiquen l'aposta del fabricant amb aquesta nova mecànica.
Per sobre d'aquest nou eTSI de 150 cavalls hi ha també opcions amb el 2.0 TSI en versions de 190, 245, 300 i 310 CV a més de les opcions híbrides endollables e-Hybrid de 204 i 245 CV, pel que la gamma del Cupra León és àmplia en aquest sentit. Això sí, molts esborrarien de cop, si poguessin, més d'un motor del configurador, sobretot els menys potents, el que no encaixen amb què era la filosofia 'antiga' de Cupra.