Com ha passat amb tants altres models de Volkswagen, especialment amb el Golf i amb el Polo, l'entrada en joc fa ja uns anys dels SUV has provocat que tota una icona de la marca alemanya des de fa ja molts anys a les carreteres europees com és el Passat hagi perdut molt terreny a nivell comercial.
És més, com bé saben tots aquells que sempre han tingut aquesta berlina alemanya, una de les seves referències, la marca va decidir prescindir de la carrosseria clàssica tipus berlina de cara a la nova generació d'aquest model que ja es troba a la venda, apostant tan sols per una versió amb carrosseria familiar que, això sí, continua sent un tipus de cotxe que agrada molt a certs mercats d'Europa, sobretot al nord.
Es pot destacar que, com passa amb tants altres models de la seva categoria, al cap i a la fi aquest model acaba tenint una dinàmica de conducció molt més atractiva que la de molts el seu de la seva mida, al marge de ser una opció més polivalent gràcies a comptar amb molta capacitat de càrrega al seu maleter, 690 litres, i un nivell de confort també molt elevat.
El preu és un seriós problema per a aquest Volkswagen Passat
Un model que en la nova generació que acaba d'estrenar ha millorat en tots els sentits, tant a nivell tecnològic com a nivell de motors. Pel que es refereix al seu disseny continua sent una opció molt neutra, una mica habitual en la marca alemanya, buscant així acontentar el major nombre de conductors possible amb un disseny senzill però alhora elegant.
El principal problema que té aquest model és que, tal com podem veure al configurador de la marca, la versió més senzilla de totes té un preu que frega els 45.000 € comptant amb promocions i descomptes, per la qual cosa acabarà tenint un preu fins i tot major tenint en compte les comissions i els interessos propis del sistema de finançament.
Si optem per versions intermèdies o per acabats superiors, el seu preu pot arribar a ser exagerat per a un model de la seva categoria, d'al voltant de 60.000 € i superant aquesta quantitat en la versió PHEV.
És cert que és un d'aquests models que garanteixen qualitat, confort, espai, habitabilitat, tecnologia, bones mecàniques i un estatus superior a la immensa majoria de marques generalistes, però tenir un preu de partida que frega els 45.000 € pot acabar sent un veritable inconvenient per a un model que en els últims anys ha perdut molt terreny.
