A Nissan són molt conscients que la millor manera d'intentar recuperar tot el terreny que han perdut en els últims anys al nostre país i en bona part dels mercats més potents del continent europeu passa per augmentar de nou les vendes del Qashqai, un model que havia arribat a ser un dels més venuts a Europa.
Un Qashqai que va estrenar la seva tercera generació recentment i que ha quedat més que clar que ha fet un pas molt important cap endavant en tots els sentits, especialment pel que fa al disseny, posant al dia aquest model respecte a les tendències actuals del mercat i, sobretot, quant a la tecnologia dels seus motors.
Entre altres coses perquè, com bé saben els que estan interessats en un Qashqai, Nissan el comercialitza ja de sèrie amb l'etiqueta ECO de la DGT, gràcies que el seu motor més senzill de tots és un motor de gasolina de 140 cavalls de potència que va unit a un sistema de microhibridació lleugera.
Tanmateix, la principal innovació de la marca japonesa en aquesta tercera generació del seu model estrella arriba precisament en la versió híbrida, entre altres coses perquè el seu motor és únic al mercat per la seva configuració mecànica.
El Nissan Qashqai e-Power, innovador però molt car
I és que, a diferència del que sol ser habitual en la resta de models que munten motors híbrids purs, en el cas del Qashqai de Power és el motor elèctric que sempre s'encarrega de moure el vehicle, mentre que el motor de combustió s'encarrega d'anar alimentant la bateria de l'elèctric.
Una enginyosa manera amb què la marca japonesa ha aconseguit, sobretot, que aquest Qashqai e-Power es posicioni com una de les millors opcions per aconseguir consums molt baixos en entorns urbans, un dels seus millors terrenys de joc.
El problema en aquest cas és que, i més tenint en compte que aquesta versió híbrida no pot tenir l'etiqueta ZERO de la DGT sinó que es queda amb l'etiqueta ECO de la DGT, la diferència de preu respecte a les versions micro híbrides és de més de 10.000 €, la diferència que molts no estan precisament disposats a pagar tal com és el mercat avui dia.
Com podem veure a quecochemecompro.com, el Qashqai més bàsic de tots, el que arriba amb un sistema MHEV, té un preu de partida de menys de 29.000 €, més de 10.000 € més barat que l'e-Power amb aquest sistema híbrid únic al mercat que, això sí, arriba molt més ben dotat de sèrie pel que fa a equipaments. La diferència de preu que es paga continua sent massa elevada.