Els amants del món del motor saben molt bé que Mercedes pot presumir de ser una de les marques prèmium més reeixides a nivell mundial. De fet, l'habitual és que els de l'estrella de plata aconsegueixin ser la marca prèmium més venuda a nivell global cada any. Si bé és cert que l'any passat va ser BMW la que, aprofitant la seva millor gestió respecte a la crisi dels microxips, va acabar com la prèmium més venuda a nivell mundial, no seria estranya que aquest any Mercedes tornés a dalt de tot.
Una marca, Mercedes, que pot presumir també de ser un fabricant que molts consideren un esglaó per sobre respecte als seus rivals més directes en aquesta lluita: Audi i BMW. Bona part de l'èxit dels de l'estrella de plata passa precisament per aquest caràcter prèmium i en molts casos gairebé de luxe. En aquest cas, aquest caràcter arriba també fruit de la qualitat de tots i cada un dels seus materials, de l'elegància i l'esportivitat els seus models així com, en la immensa majoria de casos, pels alts preus dels seus models.
El problema dels components falsos afecta de manera notable Mercedes
No és que sigui cap secret que els que van a un concessionari dels de l'estrella de plata ho fan buscant gangues, si no que ho fan disposats a pagar un alt preu per un model que compta amb l'últim en tecnologia del mercat així com els components de més qualitat.
En aquest aspecte Mercedes pot presumir de ser de les millors, el problema en el seu cas és que els alemanys porten lluitant des de fa anys contra un problema que va a més: la pirateria. Expliquen des del fabricant que s'han trobat en moltes ocasions problemes en aquest sentit, fins al punt que han creat un departament per intentar frenar el problema.
Les xifres són segurament la millor manera d'entendre fins a quin punt la preocupació del Mercedes és enorme: El 2021, la marca va confiscar més d'1,7 milions de components falsos, el que implica un sis per cent més que l'any anterior.
Lita Silje Janisch, la responsable del departament encarregat de lluitar contra aquestes falsificacions de components com pilots, llantes d'aliatge, amortidors, filtres, espòiler, graelles, fars o pastilles de fre, ha apuntat recentment que, evidentment, "si les falsificacions arriben en mans dels clients, pot ser realment perillós, especialment amb peces rellevants per a la seguretat", sobretot quant a components com les pastilles de fre o els amortidors. Un problema que està colpejant molt dur a la marca i que evidentment, saben, que no té fàcil solució.