La immensa majoria dels conductors que volen un cotxe que se situï per sobre de la mitja en tots els sentits van a concessionaris com els de Mercedes, BMW, Audi o Volvo, marques prèmium que ofereixen precisament productes amb una qualitat superior encara que, evidentment, el seu preu és també superior al de la mitja.
En aquest sentit, es pot tenir en compte que hi ha diverses marques al mercat que precisament es queden a mig camí entre una marca generalista i una de prèmium a nivell de preu però que, al seu torn, s'apropen molt més a les prèmium per qualitat. Una d'elles és DS, la marca prèmium de Citroën i que s'ha convertit en un dels 'nens consentits' de Stellantis.
Tan sols fa falta veure el catàleg d'aquesta marca llaura adonar-se'n de què, per molt que sigui la marca prèmium de Citroën, una de les marques generalistes de perfil més baix a Europa, els DS són models amb un nivell de qualitat molt alt i, sobretot, amb dissenys elegants i esportius que converteixen els seus models en opcions realment atractives també per preu.
El DS7, una alternativa als Mercedes GLA, Audi Q3 i BMW X1
Un dels més interessants en aquest sentit és el DS7, un SUV de la mateixa mida que models com el Mercedes GLA, el BMW X1 o l'Audi Q3. El millor en el seu cas és que, com sol ser habitual en aquest fabricant, el seu preu de partida es queda per sota de la mitjana del preu que tenen els models alemanys.
Un preu de partida que es queda per sota dels 40.000 euros comptant amb les diferents promocions i que el converteix en una opció interessant ja que, entre altres coses, compta amb una mecànica dièsel de sèrie de 130 cavalls de potència associada a una transmissió automàtica, un motor eficient i amb prou potència per moure'l amb facilitat.
Per la qual cosa es refereix a l'equipament, allà és on aquest DS7 destaca, ja que compta de sèrie en totes les seves versions amb elements com climatitzador automàtic de dues zones, fars de xLED, control de creuer, llantes d'aliatge, instrumentació digital amb pantalla de 12,3 polzades, sistema de so, Wi-Fi, l'USB o Mirror Link, entre altres coses.
És cert que segurament els que tenien ja molt clar que volien un model prèmium alemany no es decantaran per aquest premi francès, però també és cert que potser alguns conductors sí que estan disposats a anar un pas més allà d'un generalista i fer-se amb un prèmium a molt bon preu.