Fins fa molt poc no eren pocs els puristes del món de la conducció que tenien molt clar que, per molt que els elèctrics estiguessin cridats a ser els cotxes de referència en el futur, i trobaran a faltar els súper esportius amb motors de combustió, aquells cotxes de marques molt Top que oferien un nivell de prestacions molt excitants al volant.
Tanmateix, es pot tenir en compte que, com bé saben aquells que han provat un model 100 × 100 elèctric d'altes prestacions, el tipus de mecànica amb el qual compta aquest tipus de cotxes acaba oferint sensacions al volant molt millors, o almenys molt superiors a les que en podrien oferir alguns dels millors esportius amb motor de combustió.
El principal motiu d'això és que, a diferència del que passa amb els motors de combustió, amb els motors elèctrics el par motor és molt alt, és a dir, des que comencem a fons l'accelerador podem comptar amb la màxima potència del motor des del primer segon, una cosa que no passa amb la immensa majoria de motors de combustió per molt potents que siguin i per molt bones transmissions que tinguin.
Els superesportius elèctrics baixen dels 2 segons en el 0 a 100 km/h
No és casualitat llavors que, tenint això al cap, als Estats Units s'hagi realitzat un estudi, una de comparativa, entre els millors súper esportius 100 × 100 d'elèctrics per veure quin és el que tarda menys en aconseguir accelerar de zero a 60 milles per hora, l'equivalent a passar de 0 a gairebé 100 quilòmetres per hora, l'estàndard que es mesura a tots els cotxes per comprovar la seva acceleració.
El sorprenent en aquest cas és que el súper esportiu elèctric més ràpid en aquest rànquing no és un Tesla, sinó que ha estat el Lucid Air Sapphire amb una marca d'1,89 segons, relegant al Tesla Model S Plaid a la segona posició amb una marca d'1,99 segons i al Tesla Model X Plaid a la tercera amb 2,5 segons. En quarta posició apareix el Porsche Taycan Turbo amb una marques de 2,6 segons, la mateixa que ha aconseguit el Tesla Cybertruck.
Xifres realment impressionants que no fan cap altra cosa que evidenciar que, per molt que els més puristes vagin a trobar a faltar certs motors de combustió en certs models, els cotxes elèctrics, almenys a nivell d'acceleració, estan demostrant ser fins i tot molt més interessants.