A Mercedes són molt conscients que tenen en el seu GLA un dels seus models més venuts al nostre país. Un model que, sent com és SUV més compacte i, per tant, sent també un dels seus models amb un preu més baix, pot presumir de ser un d'aquests cotxes pels quals molts sí que estan disposats a fer un cert esforç econòmic al nostre país.

En aquest sentit, a la marca alemanya també saps molt bé que els principals rivals d'aquest model no són d'altres que l'Audi Q3, el BMW X1, el Volvo XC40 i el Lexus UX, cada un d'ells amb les seves particularitats i les seves característiques. Això sí, en els últims temps ha arribat al mercat un nou rival per a aquest GLA que, si bé és cert que alguns per estatus de marca el situen un esglaó per sota, en realitat no deixa de ser un SUV que s'apropa molt més als prèmium que els generalistes.

 

No és altre que l'Alfa Romeo Tonale, la gran aposta de la marca italiana per intentar donar-li la volta a la crítica situació que s'estan enfrontant en el fabricant i amb el que deuen sí o sí aconseguir una bona xifra de vendes per poder continuar tenint continuïtat d'aquí a uns anys.

L'Alfa Romeo Tonale, un SUV a l'altura dels millors prèmium

És cert que, com passa amb altres models de la marca italiana, el fet que no siguin models potser tan prèmium com els de BMW o Mercedes provoca que molts els vegin un esglaó per sota quant a qualitat. El cert, tanmateix, és que, com bé saben els que estan interessats en un d'ells, opcions com el Tonale se situen molts esglaons per sobre de la gran majoria dels seus rivals generalistes, per la qual cosa són moltíssim més a prop de les prèvies del que pot aparèixer.

Però el millor de tot en aquest cas és que, tal com podem veure en quecochemecompro.com, per molt que la diferència de qualitat entre aquests dos models no sigui enorme, sí que es diferencia de preu juga molt a favor del model italià.

 

I és que, mentre que el Mercedes GLA supera els 40.000 € en la seva versió d'accés, amb la versió que compta amb un motor de gasolina de 136 cavalls de potència, més bàsica de l'Alfa Romeo, que arriba en aquest cas amb un motor dièsel de 130 cavalls de potència, una mecànica fins i tot més eficient que la de Mercedes, té un preu de partida de poc més de 36.000 €.

Així, com la diferència de preu de gairebé 5.000 €, són molts els que veuen, especialment també pel gran treball de disseny que ha realitzat Alfa Romeo amb aquest nou model, al Tonale com una de les millors alternatives a un Mercedes que, això sí, per estatus dins del mercat, segueix sent un esglaó per sobre.