Toyota ha estrenat recentment al nostre mercat la segona generació de C-HR, un dels models que més alegries vegades ha donat als japonesos a nivell de vendes en els últims anys. En aquest sentit, tal com ocorre amb la primera generació, el fabricant del Japó ha sorprès a propis i estranys amb un disseny molt agressiu amb aquest model que el diferencia clarament d'accions molt més intencionals en aquest sentit dins del seu catàleg com són el Yaris Cross o el Corolla Cross.
D'altra banda, es pot destacar que, com bé saben els que s'han interessat en un d'ells, l'arribada d'aquesta nova generació ha arribat també de la mà d'un augment més que considerable del seu preu de partida. Tal com podem veure en el configuradors, una de les promocions actuals deixa la versió d'accés d'aquest model per un preu finançat que s'entorn dels 31.000 €, un preu que el situa a la zona alta del seu segment entre els models generalistes.
Com no podia ser de cap altra forma, no són pocs els que estan buscant alternatives al nostre país per fer-se amb un model de les seves dimensions i que compta amb un motor híbrid auto recarregable. I allà és on apareix una opció que molts estan començant a tenir en compte: el nou Dacia Duster híbrid.
El Dacia Duster HEV és més barat que el Toyota, però la diferència és enorme
Tal com podem veure en el configuradors de la marca romanesa, la versió més senzilla del nou Duster que arriba associat a aquest motor híbrid auto recarregable de 140 cavalls de potència té un preu de partida que es queda per sobre dels 26.000 € sempre que financem la compra amb la marca, és a dir, una diferència d'uns 5000 €.
Evidentment no és una xifra menor, i segurament són molts els conductors que vegin en el Duster híbrid auto recarregable una opció realment molt interessant, però es pot tenir en compte que la diferència de qualitat entre aquests dos models és més que notable.
Mentre que el Toyota arriba molt ben equipat de sèrie en tots els sentits tant a nivell de materials com de tecnologia i ajuts a la conducció, el Duster, per molt que es pugui associar als seus equipaments superiors, no deixa de ser un model d'una marca low-cost, i això s'acaba notant precisament en la qualitat dels materials i al seu equipament.
A més, és important també ressaltar el fet que Toyota passa per ser una de les marques més fiables i que, per tant, menys despeses llarg termini acaben derivant per als seus conductors. Per això són molts els que consideren que val molt la pena pagar aquest sobrecost per fer-se amb un model molt millor en tots els sentits.