No eren precisament pocs els que, en els últims anys, criticaven a Opel que la marca alemanya hagués decidit deixar de banda els equipaments i els acabats més esportius dels seus models. Tenint en compte que el fabricant alemany sempre havia tingut almenys un dels models al seu catàleg amb acabats esportius, el fet que haguessin optat per deixar-los de banda havia provocat molts comentaris en contra seu.
Unes crítiques i una reclamacions que sembla que han sorgit efecte. I és que, com bé saben és que segueixen atentament totes i cada una de les novetats de la marca del llamp, Opel ja ha anunciat el retorn de la submarca GSe, un cognom que va acompanyar a dos models esportius que van arrasar als anys 70 però que ara aniran dirigits precisament a potenciar les vendes dels seus elèctrics.
Els plans del fabricant en aquest sentit són molt ambiciosos, tenint en compte que Opel vol que tots els models tinguin almenys un grau d'electrificació a partir de 2024 i s'a partir de 2028 quan tots i cadascun dels models que abandonin les fàbriques de la marca alemanya siguin 100 × 100 d'elèctrics.
Opel recupera l'acabat GSe per als seus elèctrics
Quant a l'acabat GSe, va ser als anys 70 quan els Opel Commodore GS/E i Opel Monza GSE van popularitzar aquestes tres sigles. Sigles el significat de les quals en alemany és Grand Sport Einspritzung. Tanmateix, tal com ha anunciat el CEO de Opel, Florian Huttel, aquestes sigles tindran a partir d'ara un altre significat: "En el futur el distintiu GSe no només designarà els cotxes més dinàmics i divertits de conduir, també significarà "Grand Sport electric".
Huttel ha mostrat la seva satisfacció amb aquest moviment de la marca assegurant que "estic molt content d'anunciar el retorn de GSe com la nostra submarca esportiva d'alta gamma per a un futur immediat. Una vegada més ens hem inspirat en la nostra valuosa herència, igual com va succeir amb l'aclamat nou disseny audaç i pur, i li hem donat un toc modern".
Falta saber ara fins a quin punt, tenint en compte que els elèctrics són models que compten amb una quota de mercat molt baixa actualment, aquest tipus d'elèctrics amb un toc molt més esportiu tant quant a disseny com en rendiment tindran èxit en un mercat tan competitiu com és l'europeu. Això sí, el retorn d'aquest tipus d'acabats és per a molts motiu d'alegria.