Tant en Opel com en la resta de marques històricament molt assentades al mercat europeu fan gust molt bé que l'arribada fa tot just uns anys de BYD, la marca més venuda a la Xina i el millor representant de la indústria de l'automòbil xinesa i que està creixent a passos gegantescos en la immensa majoria de mercats a nivell mundial, pot marcar un abans i un després també a les carreteres europees.
I és que aquest fabricant, que està basant la seva aposta a Europa pels models 100 × 100 d'elèctrics i híbrids endollables, pot presumir no tan sols de ser una opció perfecta per a aquells que busquen un model que arribi molt ben dotat a nivell tecnològic, sinó que és una opció perfecta per a aquells conductors compromesos amb la mobilitat elèctrica però no vulguin pagar si això sobre costos habituals d'un altre tipus de fabricants.
Un bon exemple d'això és el compacte de la marca xinesa, el Dolphin, un model que té un preu de partida d'uns 25.000 € comptant amb totes les promocions de la marca així com amb els ajuts del govern i que presumeix de tenir una mecànica de 204 cavalls de potència i una bateria que li permet tenir gairebé 430 km d'autonomia amb una sola càrrega.
Opel té en el seu Astra elèctric un seriós rival del BYD Dolphin
No és casualitat llavors que Opel, que té una versió 100 × 100 elèctrica del seu compacte de referència, l'Astra, hagi decidit ara llançar una promoció que, unida als ajuts del govern, deixant la versió d'accés d'aquest compacte en la seva versió 100 × 100 elèctrica per un preu molt similar, uns 26.000 €.
És cert que el model alemany compta amb una mecànica de menor potència, en el seu cas 156 cavalls, i que el seu bateria li permet tenir 419 km d'autonomia elèctrica homologada, una xifra molt similar en aquest cas, però també es pot tenir en compte que és un model fabricat a Europa per part d'una marca europea, una cosa que molts conductors continuen tenint com un argument a favor de les marques xineses, i que a més compta amb més habitabilitat i capacitat de càrrega al seu maleter, superant els 420 litres, una xifra maig que la del BYD, que es queda en poc més de 350 litres.
Una promoció que hauria d'ajudar a augmentar les vendes d'aquest compacte que continua sent una opció molt interessant a nivell de disseny, de relació qualitat preu i de tecnologia, un dur rival per al model de BYD.