Opel ha estat un fabricant que mai no l'ha tingut precisament fàcil a Espanya, entre altres coses perquè, a diferència del que ocorre a Alemanya, el seu mercat natal i en el qual sempre ha estat una de les marques generalistes més venudes encara que ha estat normalment per darrere de Volkswagen, a Espanya té molts més rivals directes.

En aquest sentit, si bé és cert que alguns dels seus models han estat autèntiques referències en el seu segment com és el cas del Corsa, que ho continua sent, o de l'Astra, ara ha vingut a menys, com marca els del llamp mai no han pogut presumir de tenir una quota de mercat realment important.

No és casualitat llavors que, tenint en compte a més que és un model a qui li queda molt poc de vida comercial, la marca de Stellantis hagi decidit readaptar la configuració possible dins de la gamma del seu Crossland, un model que comparteix segment amb el Mokka però que té un enfocament més familiar i pràctic per al dia a dia en entorns urbans interurbans.

 

Mai no ha estat aquest model un model realment reeixit a Espanya, però sí que es pot destacar que, per a aquells conductors que busquin una espècie de SUV amb essència de petit monovolum i amb més habitabilitat que el Mokka, és una opció interessant.

El Opel Crossland es va acomiadant a poc a poc

Aquesta forma, l'edició del 2024 d'aquest model passa per tenir tan sols tres nivells d'acabat i tres opcions mecàniques, dos de gasolina de 110 i 130 cavalls de potència i una dièsel de 110 cavalls de potència, sent la de 130 cavalls de potència de gasolina l'única que es pot configurar juntament amb una transmissió automàtica.

 

Amb un rang de preus que va des de poc menys de 25.000 euros en la versió més senzilla i poc més de 33.000 euros en la versió més equipada de totes, no seria estrany que en aquest últim any de vida comercial que li queda aquest model tenint en compte que Opel ja té preparat el seu successor, les vendes del Crossland van experimentar una petita pujada, entre altres coses perquè passa per ser una opció racional sempre que es tingui molt clar que no és un model similar al de la resta dels seus rivals de segment.

Veurem si el successor d'aquest model, que serà una opció de més mida i enfocada encara més a les famílies, podrà millorar el rendiment de vendes que ha tingut aquesta primera generació d'un Crossland que no ha acabat de convèncer a gaires països.