No és que sigui precisament cap secret que, sent una tecnologia relativament jove, els cotxes elèctrics estan enfrontant els últims temps a molts problemes. I és que, més allà que continuïn sent molts els conductors que tinguin molt clar que, si per ells fos, els motors de combustió mai no desapareixerien, els elèctrics s'enfronten a diferents problemes avui dia, especialment en un país com Espanya on la infraestructura no és encara tan bona com ho és en altres països europeus.

Però més enllà dels principals problemes quant a les càrregues i a l'autonomia dels elèctrics, i deixant de banda també el fet que continuen sent models molt més cars que els seus equivalents amb motors de combustió, un dels principals problemes que estan tenint molts dels conductors dels elèctrics actualment al nostre país són les altes temperatures.

 

I és que, a diferència del que ocorre amb un motor de combustió tradicional o fins i tot amb un motor híbrid, les altes temperatures acaben derivant en el rendiment de la bateria d'un cotxe elèctric, que no deixa de ser l'element més important d'aquest tipus de vehicles.

L'estudi que evidencia com afecten les altes temperatures als cotxes elèctrics

No és que sigui precisament cap secret, entre altres coses perquè ja han aparegut diversos estudis sobre això, que les temperatures extremes no fer una altra cosa que minvar l'optimització de les bateries dels elèctrics, i això acaba provocant amb una reducció més que dràstica de l'autonomia d'aquest tipus de cotxes.

Un bon exemple d'això són temperatures extremadament baixes, per sota dels 0°, on les bateries pateixen molt i, per tant, acabar reduint l'autonomia dels seus cotxes.

 

Tanmateix, és ara a l'estiu, i especialment en un país com el nostre on moltes regions se superen els 38° sense cap tipus de problema, on aquest tipus de models també pateixen, i molt.

És més, ha estat un estudi realitzat als Estats Units per part del Recurrent el que ha comprovat com, si bé és cert que fins als 35° el descens de l'autonomia dels elèctrics és molt menor, d'amb prou feines un 5 %, una vegada un elèctric circula per entorns amb temperatures de 38° superiors, les bateries poden arribar a tenir una pèrdua important de capacitat i, per tant, reduir l'autonomia d'aquests cotxes fins i tot gairebé un 30 %.