No és que sigui precisament cap secret que cada vegada són més els que van a la OCU, l'Organització de Consumidors i Usuaris, tant per conèixer quins són els millors productes en la seva categoria tenint en compte les anàlisis que fa aquest organisme així com, sobretot, en cas de necessitar ajuda en un cas en el qual com a usuaris s'hagin vist afectats.

En aquest sentit, com bé saben i lamenten molts dels conductors que s'han fet en els amb un model de Peugeot o de Citroën a partir de 2015, un problema generalitzat en alguns dels seus motors dièsel acabat sent derivat en alts costos per als usuaris, el que ha provocat que aquest organisme hagi començat una campanya per intentar ajudar els afectats.

 

"En alguns motors de Citroën i Peugeot, el Sistema Adblue, el conegut sistema per reduir les emissions, presenta un defecte que afecta al normal funcionament del cotxe", apunten al web de la OCU.

I van més enllà: "és un error generalitzat, ben conegut pel fabricant i els tallers oficials... però els responsables es renten les mans, obligant els usuaris a pagar una costosa reparació, normalment la substitució del dipòsit d'Adblue, si volen continuar utilitzant el seu vehicle".

La OCU mou fitxa a Espanya

Fa uns mesos va ser la pròpia OCU la que va denunciar a Citroën davant de la Direcció General de Consum de la Comunitat de Madrid. D'altra banda, com apunten en el seu web, es va avisar les autoritats europees de la xarxa CPC (Cooperació per a la Protecció del Consumidor) per considerar que el fabricant ha incorregut en una pràctica comercial deslleial, contrària als drets dels consumidors, a qui ha ocultat informació.

 

En aquest sentit, la OCU ha llançat una campanya anomenada Error Adblue: enemic del motor en la que es reclama que, o bé "el Sistema Adblue defectuós dels cotxes afectats sigui substituït sense cost addicional per a l'usuari", o bé "es reemborsin els diners pagats als conductors que han reparat el cotxe al seu càrrec, pagant una quantia d'entre 800 i 1.200 euros."

Falta saber ara fins a quin punt la campanya va acabar ajudant o no als usuaris afectats per aquest problema en alguns motors dièsel de marques com Peugeot i Citroën.