Si bé és cert que no té a veure res la seguretat viària en ciutats com Barcelona o Madrid comparada amb la qual tenen altres grans ciutats com és Nova York, Londres, Roma o París, entre molts exemples, també ho és que al final a totes aquestes grans ciutats conviuen als carrers tota mena de vehicles, i més ara que els últims temps ha augmentat l'ús de vehicles com bicicletes, patinets, etcètera.
Així, per molt que cada una d'aquestes ciutats tingui les seves particularitats i tinguin els seus propis sistemes perquè tots els vehicles que comparteixen l'asfalt tinguin el seu terreny, no és que sigui precisament cap secret que són molts els conductors que, ja sigui a la ciutat que sigui, acaben cometent algunes infraccions que acaben perjudicant altres vehicles.
En el cas de Nova York, una de les infraccions més comunes és que són molts els conductors que aprofiten el carril bus i fan ús d'ell de forma habitual, impedint evidentment que el sistema que ajuda que els autobusos circulin d'una forma molt més còmoda no sigui efectiu.
El sistema de càmeres i radars als autobusos de Nova York
És per això que va ser fa ja uns anys quan l'Autoritat de Transport Metropolità (MTA) va decidir instal·lar una sèrie de càmeres en una sèrie autobusos per a així poder captar aquest tipus d'infractors i sancionar-los. Un sistema que ha ajudat que el trànsit sigui més fluid per als autobusos.
"Els viatgers han estat demanant millors velocitats i temps d'espera més curts, i les càmeres de control de carrils per a autobusos han demostrat repetidament que són una eina eficaç per millorar el servei d'autobusos", ha apuntat el responsable de New York City Transit, Richard Davey.
I veient precisament que aquest sistema ha funcionat, des d'aquesta autoritat han decidit ampliar el seu nombre de càmeres i radars. "Amb més càmeres als nostres carrils per a autobusos, millor es transmetrà el nostre missatge: els carrils per a autobusos són per als autobusos". La idea és ampliar el nombre de càmeres de 450 a 1.000 el 2024, càmeres siguin capaces de detectar i sancionar un altre tipus d'infraccions com és el cas de bloquejar una parada d'autobús o un pas de vianants.
No seria estrany llavors que, si aquest sistema continua funcionant tan bé com ho ha fet fins ara, en altres grans ciutats a nivell mundial s'acabés implantant.
