Per molt que la indústria de l'automòbil estigui vivint una època de canvis a causa de l'entrada dels models i els motors 100 × 100 d'elèctrics, hi ha certs tipus de cotxes que continuen sent objecte de desig per part de molts conductors.
Un d'ells és el dels compactes esportius, models que poden presumir, com és el cas del Honda Civic Type R o del Volkswagen Golf GTI, de ser autèntiques referències entre aquells conductors que busquen un model esportiu però no volen anar a les marques prèmium, entre altres coses perquè saben que, quan relació preu potencia, els contactes esportius generalistes acaben sent la millor opció.
Això sí, no és que sigui precisament cap secret que en els últims anys aquest tipus de models han anat desapareixent a poc a poc de les carreteres europees, entre altres coses perquè compten amb motors que no és que siguin precisament els més adequats per a les exigents normatives de contaminació.
Toyota no ven el Corolla GR a Europa, però hi ha una via per aconseguir-ne un
En aquest sentit, hi ha marques que directament no comercialitzen les versions esportives dels seus compactes a les carreteres del vell continent, sent Toyota una d'elles. I és que, com bé saben els seguidors del fabricant japonès, la versió més potent i esportiva del Corolla, el Corolla GR, es va pensar des del primer moment per ser comercialitzada tan sols al mercat dels Estats Units, un mercat molt més relaxat quant a les normatives d'emissions i en el qual aquest tipus de cotxes té molta més sortida comercial.
Així, tenint clar que és impossible comprar directament a la marca aquesta versió del compacte japonès, sí que existeix una nova via que s'ha obert ara a través d'un concessionari alemany que ha aconseguit fer-se amb tres unitats d'aquest Corolla GR.
L'únic problema en aquest cas és que és un model que, a causa de les despeses d'importació i les despeses derivades per poder adequar-lo a les normatives europees, el seu preu acaba sent superior als 80.000 €. Així, per molt que compta amb un motor de més de 300 cavalls de potència, amb tracció a les quatre rodes i una transmissió manual perfecta per esprémer al màxim la mecànica, és evident que el seu preu converteix a aquestes tres unitats en un objecte de desig dels més VIP.