Com bé saben aquells que estan interessats en fer-se amb un cotxe nou, la tecnologia avui dia permet que la conducció sigui una mica molt més còmode respecte a fa uns anys i, sobretot, molt més segur.
I és que, més enllà que avui dia els cotxes comptin amb diferents sistemes d'ajuda a la conducció que permeten evitar molts accidents i ajudar el conductor en moltes situacions, també la tecnologia està ajudant a canviar algunes parts o sistemes dels cotxes que semblaven intocables fa un temps.
Una d'elles és la direcció, que sempre ha comptat i continua comptant amb, per molt que sigui més o menys assistida, amb un component mecànic, és a dir, és el conductor el que, a través del volant, aquest és el que indica quina direcció han de prendre les rodes a través de diferents components com la barra de direcció o la cremallera de direcció.
Tanmateix, en els últims temps ha aparegut al mercat al direcció per cable, una direcció en la qual no hi ha connexió física directa entre volant i rodes sinó que tot passa per un cable. El volant actua com un comandament i és un petit motor el que, en rebre el senyal enviat pel volant, mou les rodes.
El fre per cable pot ser més a prop de l'esperat
Un sistema que ara s'està també començant a emprovar també en un altre dels punts clau dels cotxes, els frens. En aquest cas, la idea és la mateixa: substituir les parts físiques claus en el sistema del pedal de fre, és a dir, el sistema hidràulic, i optar per un sistema elèctric amb cables que connecten el sistema de frenada a la unitat de control electrònic del vehicle sent aquesta la que, al seu torn, es connecta amb els pedals del cotxe.
Un nou tipus de frens que, entre altres coses, ajuda a reduir la distància de frenada, evita problemes ja que no compta amb dipòsit de líquid de frens i, per tant, no compta amb els possibles errors d'aquesta peça així com ajuda a més a millorar la frenada regenerativa dels cotxes elèctrics, que al seu torn ajuda a què l'autonomia d'aquests, que no deixa de ser un dels seus punts febles, sigui més gran.
De moment és una tecnologia que està en fase de proves, però no seria estrany que d'aquí a uns anys fos un sistema que cada vegada més marques implantessin en els seus models, especialment en els elèctrics.