KGM ha iniciat la comercialització en Espanya del Torres EVX VAN, una versió adaptada per a ús professional del seu SUV elèctric. Aquesta variant, homologada com a vehicle comercial N1, manté l'estètica imponent del model de passatgers, però introdueix canvis clau a l'interior per oferir una proposta pràctica i funcional orientada a autònoms, petites flotes i repartidors urbans. El seu disseny cridaner i el seu enfocament elèctric el converteixen en una alternativa original dins del segment de les furgonetes lleugeres elèctriques.
Exteriorment, l'EVX VAN conserva les dimensions del Torres original, amb una longitud de 4,72 metres, una amplada d'1,89 metres i una alçada d'1,72 metres. Tanmateix, la configuració interior s'ha modificat per complet. S'ha suprimit la segona fila de seients per donar pas a un espai de càrrega aïllat mitjançant un separador rígid que independitza la cabina. Aquesta àrea compta amb un volum útil d'1,7 metres cúbics i ha estat reforçada amb proteccions a les finestretes posteriors, pensades per augmentar la seguretat del contingut transportat.
A nivell mecànic, el Torres EVX VAN equipa un motor elèctric de 152 kW, el que equival a 207 CV, amb un parell màxim de 339 Nm. Aquesta potència permet un comportament àgil fins i tot amb càrrega, mantenint unes prestacions més que suficients per a l'ús urbà i periurbà. L'energia procedeix d'una bateria LFP de 73,4 kWh, que li proporciona una autonomia de fins a 441 quilòmetres segons cicle WLTP, una xifra molt competitiva en la seva categoria.
Una proposta funcional i amb estil per a professionals urbans
La capacitat de recàrrega del Torres EVX VAN s'adapta bé a les exigències d'un ús professional diari. Admet càrrega ràpida en corrent continu de fins a 120 kW, la qual cosa permet recuperar del 10 el 80 % de la bateria en uns 33 minuts. En càrrega alterna, la potència màxima és d'11 kW, amb un temps de recàrrega complet d'unes 6 hores i 40 minuts. Aquest equilibri entre autonomia i rapidesa de càrrega ho fa especialment apte per a activitats amb alta rotació i poc temps de parada.
El disseny exterior, lluny de les línies conservadores de moltes furgonetes elèctriques, manté una estètica SUV moderna amb picades d'ullet al món tot terreny. Això no només reforça la seva presència visual, sinó que també el distingeix davant rivals més convencionals en el segment comercial. Malgrat el seu enfocament pràctic, l'EVX VAN no renúncia a elements tecnològics ni a un acabat interior cuidat, el que li aporta un valor afegit per a professionals que busquen també imatge de marca.
Amb un preu de partida de 26.000 euros (sense incloure impostos ni promocions), es posiciona com una opció competitiva davant models com el Citroën ë-Berlingo o el Renault Kangoo elèctric, però amb un enfocament de disseny diferenciat. En aquest sentit, el Torres EVX VAN representa un pas endavant en l'evolució dels vehicles comercials elèctrics, fusionant estètica, tecnologia i funcionalitat en un únic producte orientat a la feina diaria sense emissions.