El Mercedes GLC elèctric ja es deixa veure sense camuflatge. Després de mesos de proves i prototips ocults sota vinils, la marca de l'estrella el va presentar al Saló de l'Automòbil de Munic. I el primer que crida l'atenció és el seu frontal, completament diferent al del model de combustió. Més agressiu, més tecnològic i amb un aire que recorda als cotxes de superluxe.

Els fars afilats marquen la diferència. De sèrie integren l'avançada llum digital, capaç fins i tot de projectar avisos en l'asfalt. La graella central és enorme, envoltada per un marc cromat, però el realment especial és que en realitat és un vidre fumat. I si amb això no n'hi ha prou, es pot triar una calandra opcional amb 942 píxels il·luminats, vores retroil·luminades i animacions. Una cosa que pocs rivals poden presumir.

Mercedes GLC elèctric
Mercedes GLC elèctric

El frontal no és l'únic innovador en aquest nou Mercedes GLC elèctric

En la part posterior també hi ha sorpreses. Els pilots LED no tenen res a veure amb els de la versió tèrmica. Inclouen l'estrella de tres puntes al seu interior, com en el nou Mercedes CLA, i reforcen aquesta sensació de cotxe futurista. Els mànecs anivellats a les portes i la línia més baixa de la contraporta completen un disseny que, encara que manté proporcions similars al Mercedes GLC clàssic, resulta molt més modern i esportiu.

L'interior no es queda enrere. El protagonista absolut és l'MBUX Hyperscreen, un panell de 39,1 polzades que integra tres pantalles sota un mateix vidre sense divisions. És una de les més grans del món. El volant afegeix controls de rodet i els panells de les portes han estat redissenyats, eliminant els clàssics botons de memòria dels seients. Tot transmet una sensació tecnològica i minimalista.

Mercedes GLC eléctrico1
Mercedes GLC elèctric

L'espai és un altre dels seus punts forts. Ofereix 570 litres de maleter posterior, ampliables a 1.740 litres amb els seients abatuts. A més, disposa d'un maleter davanter de 128 litres, que s'obre des de la pantalla o polsant l'estrella del frontal. La distància més gran entre eixos, 80 mm més, també es tradueix en més comoditat per a les cames i els caps.

Més de 700 km d'autonomia

En l'apartat tècnic, el nou GLC s'assenta sobre la plataforma MB.EA. El seu motor elèctric lliura 489 CV i 800 Nm de parell, amb una acceleració de 0 a 100 km/h en 4,3 segons. L'autonomia assoleix els 713 km i admet recàrregues ultraràpides de 330 kW, capaços de sumar 303 km en només 10 minuts. Fins i tot en recupera més del 99 % de l'energia dels frens. Opcionalment, pot muntar la suspensió pneumàtica AIRMATIC i direcció posterior, heretades de la Clase S.

La tecnologia de seguretat també destaca. El cotxe ofereix conducció assistida de nivell 2+, amb funcions en autopista fins a 95 km/h, juntament amb frenada d'emergència, manteniment de carril i lector de senyals. El sostre panoràmic és de sèrie, però existeix l'opció SKY CONTROL, que s'enfosqueix o aclareix amb un botó. Tot apunta que el Mercedes GLC elèctric arribarà als concessionaris a la primavera de 2026, encara que de moment els preus continuen sent un misteri.