Va ser fa ja molts anys quan Tesla va deixar molt clar amb el seu primer model 100 × 100 elèctric que no tenia cap altra intenció que convertir-se en la marca de referència en aquest tipus de models. I el cert és que, veient el rècord de vendes que va aconseguir el passat 2022, és evident que els d'Elon Musk, per molt que els últims temps estan passant per moments complicats, ho han aconseguit.

I és que te la pot presumir de ser la marca de referència entre aquells que busquen un elèctric i que, això sí, no tinguin un pressupost precisament ajustat. És evident que hi ha al mercat opcions de cotxes 100 × 100 d'elèctrics amb preus molt més baixos que els de tesla, però també és evident que la marca americana està molt per davant referent a tecnologia i, sobretot, l'eficiència dels seus motors i de les seves bateries.

 

Tanmateix, com bé saben en Tesla, cada vegada són més els rivals que ens estan començant a collar. En aquest sentit, més enllà que les marques prèmium europees estiguin apostant també pels models 100 × 100 d'elèctrics, l'entrada en joc d'aquest tipus de mecàniques ha propiciat que siguin molts els fabricants desconeguts els que opten per pujar a aquest vaixell.

El Vanwall Vandervel, un esportiu que posa contra les cordes a Tesla

I un d'ells és el Vanwall Vandervel, un esportiu que, tal com podem veure en les imatges, recorda i molt en tot el que es refereixi la seva estètica al Hyundai Ioniq 5 però que, això sí, pot presumir-se tenir unes prestacions, especialment en la seva variant més esportiva, que posaran contra les cordes a Tesla.

 

I és que la variant més esportiva d'aquest model pot presumir de tenir fins a 580 cavalls de potència, una potència que, combinada amb la seva bateria de la qual no s'ha volgut confirmar la seva potència, li permeten tenir autonomia de més de 400 km. És cert que existeix una versió més senzilla, en aquest cas de 320 cavalls i amb una autonomia de gairebé 450 km, però és la variant S d'aquest esportiu la que realment crida l'atenció per les seves prestacions.

Amb una acceleració de 0 a 100 km/h en 3,4 segons anar a velocitat punta de 256 km/h, estem davant d'un dels elèctrics amb millors prestacions del mercat. Això sí, en el fabricant i han deixat clar que tan sols es fabricaran 500 unitats d'aquesta variant i que el seu preu superarà els 120.000 €, per la qual cosa es convertirà en un model molt exclusiu.