Mercedes és una de les marques que més està apostant pels motors híbrids endollables. Això sí, no és precisament l'única. I és que són molts els fabricants que han trobat en aquest tipus de motors una molt bona solució per oferir a aquells conductors que no s'atreveixen a fer el pas definitiu a l'electrificació total.

No és que sigui cap secret que els motors híbrids endollables o PHEV compte amb el millor dels motors de combustió i el millor dels motors elèctrics. Amb ells, desapareix la por de quedar-se sense bateria que encara és un dels motius pels quals molts no volen saber res dels elèctrics cigars.

 

D'altra banda, el fet de tenir un petit motor elèctric sí que ajuda a tenir una autonomia d'uns 50 quilòmetres per conduir utilitzant tan sols aquest motor i, per tant, estalviar molt en combustible, sobretot si es condueix per ciutat. A tot això se li ha d'afegir també que aquest tipus de models poden lluir l'etiqueta ZERO de la DGT ja aprofitar-se així de tots els seus avantatges.

Tenint en compte que són models que cada vegada compten amb més adeptes malgrat que la seva quota de mercat continua sent molt menor, d'amb prou feines un 5,4 per cent el mes d'abril passat, no són models barats, per això molts van a buscar opcions que no són precisament prèmium.

El MG EHS s'ha convertit en el PHEV més venut a Espanya

I la millor prova d'això és que és precisament un model que és molt lluny de ser un Mercedes el que, almenys el mes d'abril, s'ha emportat la victòria dins de la categoria dels PHEV.

No és cap altre que el MG EHS, un SUV de mida mitjana que és una de les millors armes de la firma. Es pot recordar que, al contrari del que succeïa fa anys, quan MG era una marca prèmium anglesa, ara el fabricant forma part del gegant xinès Saic Motors, que vol fer d'ella una de les marques de models low cost que apostin per l'electrificació amb més pes a Europa.

I l'EHS els està ajudant molt en aquest sentit. Amb 241 vendes, aquest model s'ha imposat a altres com el DS 7 Crossback, el Lynk & Co 01, el Jeep Compass o el Ford Kuga.

És més que cert que aquest segment continua sent molt menor i que encara continuen sent molt més els que opten per un motor de combustió o per un híbrid (Toyota és la marca més venuda en aquest 2022 a Espanya), però també ho és que models com aquest MG, que és molt lluny quant a preus dels PHEV de Mercedes, Audi i companyia, així com la cada vegada més aposta de les marques per aquest tipus de motors estan fent dels PHEV models que creixen a poc a poc en les llistes de vendes.