Mazda sap molt bé que aquest any 2022 no serà un any precisament fàcil. Després d'un final de 2021 marcat per la crisi de falta de subministraments així com d'escassetat de semiconductors, aquest any que ha començat fa tot just uns dies no serà tampoc gaire plàcid per a la indústria de l'automòbil.

És per això que, entre altres coses, els japonesos tenen pensat eliminar un dels SUV de la seva gamma. De fet, al SUV d'accés a la seva gamma, el CX-3. De moment, com bé podem veure al configurador de Mazda, aquest model sí que continua estant disponible al nostre mercat, però des de l'entorn de la marca apunten que aquest model té els dies comptats.

Una decisió, la de carregar-se el CX-3, que ja havia pres fa temps i que les xifres de vendes del mes de desembre passat han demostrat que és una decisió encertada per la seva part.

I és que l'últim mes del 2021 va tornar a quedar demostrat que, malgrat que el CX-3 és el SUV més barat de Mazda, no és precisament el que més èxit té al nostre país. Aquest honor el té el CX-30, el SUV que una vegada el CX-3 desaparegui sí que passarà a ser el d'accés a la gamma i que és, de fet, el model més venut del fabricant japonès al nostre país.

El Mazda CX-30 ja arrasa abans de convertir-se en el més barat de la gamma de Mazda

Un SUV que, com bé podem veure al configurador de Mazda, té un preu de partida de 28.475 euros, un preu que evidencia el seu caràcter prèmium i que es queda lluny dels 22.295 euros que té com a preu de partida la versió d'accés del Mazda CX-3.

I el cas d'aquest CX-30, Mazda ha apostat per fer d'ell no tan sols un dels SUV semiprèmium més interessants per preu, sinó també per la seva opció mecànica. I és que totes les versions d'aquest model arriba amb un sistema de micro hibridació que permeten al CX-30 lluir amb orgull l'etiqueta ECO de la DGT.

El més senzill de tots és un 2.0 SkyActive-G de 122 cavalls de potència, una mecànica senzilla però més que prou dau el pes i el volum d'aquest SUV. Amb un equipament de sèrie més que notable, és molt probable que aquest CX-30 continuï sent el vaixell insígnia de Mazda al nostre país en un 2022 en el que el seu germà petit s'acomiadarà, i no precisament per la porta gran.