Per molt que avui dia Tesla pugui presumir de ser la marca de referència a l'hora de vendre cotxes 100 × 100 d'elèctrics, es pot destacar que Nissan, un dels fabricants amb més història dins de la indústria de l'automòbil, va ser un dels que abans va apostar pels cotxes elèctrics, i ho va fer amb el qual pot ser considerat com el primer elèctric per a les masses: el Nissan Leaf.
Veient precisament que s'han quedat no un sinó diversos passos per darrere de tesla quant a vendes de cotxes 100 × 100 d'elèctrics, a la marca japonesa té molt clar que, per tornar a ser determinants i continuar sent una de les marques amb millor quota de mercat a nivell mundial de la mà dels cotxes elèctrics, han d'emular algunes de les estratègies que han convertit a Tesla a la marca de cotxes elèctrics més venuda del món.
Nissan seguirà els passos de Tesla per fabricar més ràpid i més barat
És més que cert que, de cara a la galeria i al gran públic, un dels millors arguments de venda de Tesla és la qualitat i el preu dels seus models, sent opcions molt tecnològiques i prèmium a un preu que, com bé saben els que s'han interessat en algun dels seus models, és cada vegada més competitiu.
Però el principal secret que explica l'èxit de la marca es troba no als seus concessionaris sinó a les seves fàbriques. I és que els dels més que van apostar per una nova manera de fabricar cotxes que ara molts fabricants estan intentant copiar: el gigacasting.
En aquest procés s'imprimeixen grans peces de metall en enormes forns que conformen les peces en qüestió de tot just uns segons després d'aplicar grans dosis de calor i pressió, de tal manera que el procés d'acoblament es retalla significativament, podent així fabricar més i més de pressa alhora que es redueixen els costos durant tot el procés.
Com apunten a la marca japonesa, el Nissan ja s'han fet amb l'equipament necessari per començar a fabricar cotxes amb aquest nou procés, una cosa que també han fet en altres fabricants com és el cas de Toyota, pel que no seria estrany que en els propers anys la marca japonesa tornés a ser determinant al terreny dels cotxes 100 × 100 elèctrics.