Han passat més de vint anys des que el Nissan Xterra va desaparèixer dels concessionaris. La seva retirada va suposar un buit per als amants de l'off-road, que van veure com un dels 4x4 de més emblemàtics de la marca nipona quedava relegat al record. Llançat el 1999, aquest tot terreny va conquerir milers de conductors, però va acabar quedant fora de catàleg en la majoria de mercats. Només en països com la Xina, el Brasil o l'Iran va prolongar la seva vida gràcies a acords locals.
Durant molt temps es va pensar que el Xterra mai no tornaria. Tanmateix, els rumors sobre la seva tornada van començar a sonar amb força fa tot just uns mesos. La idea que Nissan pogués rescatar una icona dels 90 semblava poc probable en un context dominat per l'electrificació i els SUV urbans. Tot i així, la marca va decidir donar un cop d'efecte i confirmar el que pocs esperaven: el renaixement d'un mite.

Nissan decideix recuperar el Xterra
La notícia es va fer oficial en una convenció de concessionaris celebrada a Las Vegas. Allà, davant més de 2.500 representants, Christian Meunier, president de Nissan Amèriques, va assegurar que el projecte està en marxa. El calendari ja està marcat: el nou Xterra arribarà el 2028. Tot i que encara es troba en una fase primerenca, el simple anunci ja ha revifat la il·lusió dels seguidors de la marca i dels nostàlgics del tot terreny clàssic.
Segons Meunier, la companyia està "totalment centrada en el producte". A les seves paraules es van afegir les de Vinay Shahani, director de màrqueting de Nissan Amèriques, que va recordar que l'Xterra és un vehicle "icònic" que enriquirà la gamma actual. Amb aquestes declaracions, Nissan deixa clar que la seva aposta pel 4x4 no és una simple picada d'ullet al passat, sinó part d'una estratègia més ambiciosa per mesurar-se davant rivals històrics.
En el plànol tècnic, encara no hi ha dades definitives, però sí pistes clares. Tot apunta que el futur Xterra comptarà amb un motor V6 basat en algun tipus de tecnologia híbrida. S'estudia fins i tot l'opció d'un extensor d'autonomia que li permeti circular en mode elèctric durant trajectes curts. El que sí que sembla segur és que la hibridació serà un element clau per competir en un mercat on el Toyota 4Runner i el Ford Bronco ja marquen el pas.

Es desconeix si finalment arribarà a Europa
L'elecció de la hibridació no és casualitat. Nissan sap que els seus adversaris directes estan electrificats en una mesura o una altra, i no pot quedar-se enrere. Amb aquest moviment, la marca busca posicionar l'Xterra com un 4x4 robust, modern i eficient. Un model capaç d'atreure tant els fidels de sempre com noves generacions que exigeixen vehicles preparats per a un futur d'emissions reduïdes.
Queda una gran incògnita: arribarà aquest model a Europa? La lògica diu que no. El mercat europeu aposta per SUV més compactes i la situació financera de Nissan a la regió és delicada. Tanmateix, res no està escrit. La demanda del mercat decidirà.