Veient les xifres de vendes que ha aconseguit el Nissan Qashqai en els últims anys al nostre país no és estrany que la marca japonesa hagi centrat la immensa majoria dels seus esforços i recursos en aquest model.
Tanmateix, es pot tenir en compte que, amb l'evident intenció d'anar fent-se buit al terreny dels SUV elèctrics, Nissan va prendre la decisió no de llançar una versió elèctrica del Qashqai, sinó de llançar un SUV de la mateixa mida però elèctric i amb el seu propi llenguatge de disseny.
No és cap altre que el Nissan Ariya, la proposta més tecnològica de la marca japonesa en tots els sentits i que, a més, passa per ser també la proposada marca cara de Nissan a Espanya, especialment en la versió més top d'aquest SUV elèctric.
El Nissan Ariya és molt top, però no és gens barat
La versió d'accés d'aquest model no és precisament cara, o almenys no comparada amb altres models de la seva categoria i amb motor elèctric. Com bé veiem al configurador de Nissan, l'Ariya més senzill té un preu de partida de poc mes de 38.000 euros, un preu que compta ja amb descomptes interessants.
Tanmateix, si optem per configurar a l'Ariya en la seva versió més top, una versió que compta amb una potència de gairebé 400 cavalls, amb tracció 4-force i amb una bateria de 87 kWh que li permet tenir gairebé 500 quilòmetres d'autonomia, el seu preu de partida i dispara per sobre dels 60.000 euros, arribant a gairebé 70.000 euros tenint en compte alguns extres i complements.
És més que cert que en Nissan són molt conscients de què, més allà de què l'Ariya, com qualsevol elèctric, no ho té precisament fàcil a Espanya, no serà tampoc aquesta versió més top la que més es ven al nostre mercat. Entre altres coses perquè hi ha opcions al mercat que, per un preu similar, té molt més pes i categoria dins de la indústria com és el cas del Tesla Model Y.
En qualsevol cas, es pot tenir en compte que en Nissan saben que els elèctrics seran el futur a Espanya i a Europa, per això, encara que sigui amb un model potser una mica fora del rang de preus que molts estan disposats a pagar, volen anar a poc a poc deixant la seva empremta en aquest segment amb opcions molt interessants.