Si bé és cert que probablement molts no associïn al Nissan com a una de les marques que més està apostant pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, el cert és que el fabricant japonès pot presumir de tenir algun dels models elèctrics més d'èxit a nivell mundial en els últims anys com és el cas del Leaf.

 

És més, a la marca japonesa han apuntat en els últims temps quin va ser la seva estratègia de cara a un futur no molt llunyà per intentar fer un pas endavant a nivell de vendes generals a tot el món de la mà dels seus models 100 × 100 d'elèctrics, entre altres coses perquè saben que, tard o d'hora, aquest tipus de models seran els que realment siguin determinants a nivell de vendes.

L'estratègia de Nissan per augmentar les seves vendes

La idea del màxim responsable de Nissan, Makoto Uchida, passa per "canviar la forma que planifiquem, desenvolupem, fabriquem i venem automòbils", tal com ha apuntat recentment.

Dins d'aquesta nova filosofia hi ha dues estratègies per dissenyar assegurat que seguiran, dues estratègies que els van ajudar a augmentar el nombre de xifres de vendes dels seus models i, sobretot, a reduir les despeses i per tant a augmentar els beneficis.

 

Una d'aquestes estratègies passa per apostar bona part dels seus esforços econòmics en el desenvolupament de bateria d'estat sòlid, un tipus de bateries en la que ja estiguin treballant i que marcaran, segons Nissan, un abans i un després ja que suportessin càrregues molt més ràpides i tindran una vida útil molt més gran.

L'altra estratègia passa per, seguint els passos de marques com Volkswagen o Tesla, centrar-se en la qual cosa es coneix en la indústria com a gigacasting, que no és cap altra cosa que utilitzar enormes màquines que funden seccions senceres del bastidor d'un vehicle en un sol pas en comptes d'unir moltes peces d'acer estampat. Segons la marca, els costos de producció es reduiran un 10 per cent.

Una sèrie d'estratègies que té per objectiu final poder posar al mercat en models 100 × 100 elèctrics que tinguin un rang de preus molt similar al dels models de combustió i, així, augmentar significativament les seves vendes.